Blog Szkoły Angielskiego Early Stage
  • Wychowanie
    • Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Wychowanie

      Dzień Matki po angielsku

      12 maja 2025

      Wychowanie

      O podróżowaniu z dziećmi

      6 maja 2025

      Wychowanie

      Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka?

      1 maja 2025

      Wychowanie

      Zajęcia dodatkowe dla dzieci w Gdańsku

      30 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Czy dzieci powinny pomagać w domu?

      16 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Nauka angielskiego w domu i codzienne obowiązki…

      15 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Obowiązki dziecka w domu. Jak je odczarować…

      13 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Anglicyzmy – zapożyczenia z angielskiego. Definicja, przykłady

      3 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Jak wyciszyć przebodźcowane dziecko?

      21 marca 2025

  • Kreatywna nauka
    • Kreatywna nauka

      Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci – jak wybrać…

      2 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Dlaczego warto myśleć o dodatkowym angielskim przed…

      1 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Conditionals, czyli zdania warunkowe w języku angielskim

      31 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Rymowanki dla dzieci do nauki języka angielskiego

      29 maja 2025

      Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Present Perfect Continuous – budowa i zastosowanie

      19 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Spotkanie poziomujące z angielskiego – co, jak…

      18 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Czy muzyka pomaga w nauce? Jak muzyka…

      15 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak napisać rozprawkę po angielsku? For and…

      12 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak wykorzystywać muzykę do nauki angielskiego?

      10 maja 2025

  • Ciekawe miejsca
    • Ciekawe miejsca

      Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow….

      15 kwietnia 2025

      Ciekawe miejsca

      Półkolonie zimowe, zimowisko czy rodzinny wyjazd? Co…

      7 stycznia 2025

      Ciekawe miejsca

      Najciekawsze górskie trasy z dziećmi

      16 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Góry zimą z dzieckiem – co warto…

      12 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Ferie zimowe – pomysły na zimowe aktywności…

      4 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Jak zorganizować dziecku wakacje w domu i…

      3 lipca 2024

      Ciekawe miejsca

      Majówka z dziećmi – ciekawe pomysły na…

      1 kwietnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Szkoła w Polsce a szkoła w Tajlandii…

      26 października 2023

      Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzenia w Anglii

      2 maja 2023

  • O nas
  • Kontakt

Blog Szkoły Angielskiego Early Stage

  • Wychowanie
    • Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Wychowanie

      Dzień Matki po angielsku

      12 maja 2025

      Wychowanie

      O podróżowaniu z dziećmi

      6 maja 2025

      Wychowanie

      Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka?

      1 maja 2025

      Wychowanie

      Zajęcia dodatkowe dla dzieci w Gdańsku

      30 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Czy dzieci powinny pomagać w domu?

      16 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Nauka angielskiego w domu i codzienne obowiązki…

      15 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Obowiązki dziecka w domu. Jak je odczarować…

      13 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Anglicyzmy – zapożyczenia z angielskiego. Definicja, przykłady

      3 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Jak wyciszyć przebodźcowane dziecko?

      21 marca 2025

  • Kreatywna nauka
    • Kreatywna nauka

      Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci – jak wybrać…

      2 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Dlaczego warto myśleć o dodatkowym angielskim przed…

      1 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Conditionals, czyli zdania warunkowe w języku angielskim

      31 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Rymowanki dla dzieci do nauki języka angielskiego

      29 maja 2025

      Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Present Perfect Continuous – budowa i zastosowanie

      19 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Spotkanie poziomujące z angielskiego – co, jak…

      18 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Czy muzyka pomaga w nauce? Jak muzyka…

      15 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak napisać rozprawkę po angielsku? For and…

      12 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak wykorzystywać muzykę do nauki angielskiego?

      10 maja 2025

  • Ciekawe miejsca
    • Ciekawe miejsca

      Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow….

      15 kwietnia 2025

      Ciekawe miejsca

      Półkolonie zimowe, zimowisko czy rodzinny wyjazd? Co…

      7 stycznia 2025

      Ciekawe miejsca

      Najciekawsze górskie trasy z dziećmi

      16 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Góry zimą z dzieckiem – co warto…

      12 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Ferie zimowe – pomysły na zimowe aktywności…

      4 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Jak zorganizować dziecku wakacje w domu i…

      3 lipca 2024

      Ciekawe miejsca

      Majówka z dziećmi – ciekawe pomysły na…

      1 kwietnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Szkoła w Polsce a szkoła w Tajlandii…

      26 października 2023

      Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzenia w Anglii

      2 maja 2023

  • O nas
  • Kontakt
Wróć do earlystage.pl
Wychowanie

Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka?

1 maja 2025

Czy pod wpływem zachowania Twojego dziecka czujesz się czasami wyprowadzony(-na) z równowagi? Czy zdarzyło Ci się kiedyś krzyknąć, powiedzieć coś, czego później żałowałeś(-aś), albo poczuć, że złość całkowicie przejmuje kontrolę? Jeśli zastanawiasz się, jak sobie radzić ze złością wobec dziecka, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.  Psycholożka Justyna Kobyra tłumaczy, skąd bierze się rodzicielska złość i jak można ją oswoić – z szacunkiem do siebie i do dziecka.

Spis treści

Toggle
  • Kłopoty ze złością
  • Rozpoznaj moment, w którym zaczynasz odczuwać złość
  • Zmień sposób myślenia
  • Daj sobie czas
  • Weź odpowiedzialność

banner angielski dla dzieci i młodzieży w Twojej okolicy

Nie ma rodziców, którzy nie złoszczą się na swoje dzieci. Złość jest emocją, którą odczuwa każdy z nas. Sama w sobie nie jest szkodliwa, co więcej – jest wręcz potrzebna. To ona mówi nam, że

  • ktoś przekracza nasze granice,
  • że coś nam się nie podoba,
  • że nasze wartości są zagrożone,
  • że nasze potrzeby są niezaspokojone.

Można powiedzieć, że jest ona wskazówką i sygnałem – taką pulsującą, czerwoną lampką ostrzegawczą. Złość daje ponadto energię do tego, by zmienić sytuację – pokonać przeszkodę, zawalczyć o to, co dla nas ważne.

Sprawdź też: ⤵️

  • ➡️ Jak reagować na złość dziecka zachowując spokój?
  • ➡️ Złość rodzica w relacji z dzieckiem
  • ➡️ Emocje w procesie uczenia się: Jak emocje wpływają na naukę?
  • ➡️ Emocje w rodzinie [DARMOWE WEBINARIUM]

Kłopoty ze złością

Mimo tego, że złość (jak każda inna emocja) jest ważna i potrzebna, bywa, że mamy z nią kłopoty. Na czym one polegają? Generalnie rzecz biorąc, możemy wyróżnić dwa rodzaje trudności.

Pierwszy polega na ograniczonej możliwości kontaktu ze swoją złością – czerwona lampka alarmowa jest ignorowana. Często tłumimy i przykrywamy złość. Czy zdarzyło Ci się rozmawiać kiedyś z osobą, która zaciskając dłonie, sycząc przez zęby mówiła, że wszystko jest w porządku? Albo nic nie mówiła, a Ty czułeś(-łaś), że „coś jest nie tak”? A może sam(a) tak czasami masz w kontakcie z innymi i z własnym dzieckiem też? Ciało wysyła sygnały, w głowie huczy, z uszu „paruje”, a na zewnątrz trudno to pokazać, zakomunikować. Taka niewyrażona złość doskwiera „od środka” – zamiast mobilizować do działania, odbiera energię.

W relacji z dzieckiem może prowadzić do tego, że będzie się ono czuło niepewnie – nie będzie wiedziało, co się dzieje i czego rodzic od niego oczekuje (zrobiłem chyba coś nie tak, mama wydaje się niezadowolona, ale nie mówi mi o tym… O co tu chodzi?). Ponadto, dziecko dostaje przekaz nie wprost, że gdy coś się dzieje trudnego, nie należy o tym mówić. Gdy rodzic ma kłopot z wyrażaniem złości, a dziecko przeżywa tę emocję w jego obecności, rodzic może chcieć za wszelką cenę i jak najszybciej „uciszyć” dziecięcą złość np. poprzez bagatelizowanie („nie ma się o co złościć” / „przecież nic się nie stało”), obwinianie („mogłeś wcześniej pomyśleć i to przewidzieć”) czy zawstydzanie („nie zachowuj się jak małe dziecko” / „taka ładna dziewczynka, a tak się brzydko złości”). W konsekwencji dziecko samo może mieć kłopot z wyrażaniem własnej złości w sposób bezpośredni. Powstaje więc „błędne koło” czy swego rodzaju sztafeta pokoleń – rodzic, który ma kłopot z wyrażaniem złości, przekazuje go swojemu dziecku.

Sprawdź też: ⤵️

Nadmiernie grzeczne dziecko – jaką cenę może zapłacić w przyszłości?

Drugi rodzaj trudności w wyrażaniu złości polega na owładnięciu złością – przejawia się w wybuchowych, niekontrolowanych reakcjach (np. krzyku, niszczeniu przedmiotów, potrącaniu dziecka, uciekania się do przemocy fizycznej albo słownej). Czerwona lampka pulsuje tak mocno, że nie sposób zobaczyć sytuacji w innym świetle. Rodzic, który w ten sposób przeżywa złość może być dla dziecka przerażający. Ponadto, dziecko doświadczające takiej złości ze strony rodzica zaczyna myśleć o sobie, że jest złe. Złość wyrażona w formie negatywnej oceny, wyolbrzymienia czy pretensji jest odczytywana przez dziecko jako prosty wniosek „jestem zły / coś ze mną nie tak”. Wpływa to negatywnie na jego poczucie własnej wartości, może powodować późniejszy lęk przed wyrażaniem złości lub wyrażanie jej w sposób niekontrolowany – podobny do tego, który dziecko obserwowało w domu. Tu także mamy do czynienia z „błędnym kołem”.

Jak widać zarówno tłumienie złości, jak i niekontrolowane wybuchy prowadzące np. do krzyczenia na dziecko czy uciekania się do przemocy fizycznej nie będą prowadziły do pozytywnego rezultatu. Ich konsekwencje mogą być dotkliwe zarówno dla rodzica, dla dziecka, jak i dla ich relacji. Nie jest jednak tak, że „klamka zapadła” i wszystko stracone. Wyrażania złości możemy się nauczyć. Możemy zmienić sposób, w jaki to robimy, jeśli widzimy, że nie służy on nam lub naszemu dziecku. Gdy nauczymy się lepiej radzić sobie ze złością, przekażemy tę umiejętność naszym dzieciom i zatrzymamy opisane wcześniej „błędne koło”.

Jak zatem radzić sobie ze złością wobec dziecka w sposób konstruktywny?

Sprawdź też: ⤵️

Mindfulness dla dzieci i rodziców

Rozpoznaj moment, w którym zaczynasz odczuwać złość

Każdy wybuch złości poprzedzają pewne sygnały ostrzegawcze, które płyną z naszego ciała. Przypomnij sobie, kiedy ostatni raz czułeś/czułaś złość. Zamknij oczy, postaraj się wrócić do tej sytuacji. Przywołaj ją „klatka po klatce”. Zwróć szczególną uwagę na to, co działo się z Twoim ciałem. Czy serce szybciej Ci biło? Było Ci gorąco? Miałeś(-łaś) krótki oddech?

Organizm każdego z nas może inaczej reagować pod wpływem złości. Istotne jest, by nauczyć się rozpoznawać sygnały z ciała, które zwiastują jej nadejście. Poniżej wymienię kilka wczesnych oznak nadciągającej złości:

  • przyspieszone bicie serca,
  • ciężki oddech,
  • szybki oddech,
  • uderzenia gorąca,
  • zaczerwieniona skóra,
  • pocenie się,
  • skurcze żołądka,
  • uczucie „zaciśniętego” żołądka,
  • zaciśnięte szczęki,
  • „mroczki” przed oczami,
  • zawroty głowy.

Czy wśród wymienionych oznak odnajdujesz takie, które towarzyszą Ci w złości? A może Twoje odczucia z ciała są inne i dodałbyś/dodałabyś coś do tej listy?

Następnym razem, gdy poczujesz złość, spróbuj uchwycić te sygnały, „zatrzymać się” przy nich i rozluźnić ciało – dobrą praktyką mogą być głębokie oddechy, zaciskanie i rozluźnianie mięśni czy zamknięcie na chwilę oczu.

Sprawdź też: ⤵️

Ćwiczenia relaksacyjne dla dzieci i… dorosłych!

Zmień sposób myślenia

Niektóre codzienne interakcje z dzieckiem mogą być naprawdę trudne. Mówisz coś do dziecka, a ono nie reaguje, dziecko robi coś bez Twojego pozwolenia, bije się z bratem/siostrą, nie współpracuje z Tobą w miejscu publicznym, zaczepia Cię, gdy zajmujesz się pracą albo z kimś rozmawiasz. Takich sytuacji każdy rodzic może wymienić wiele. Tym, co czyni je szczególnie irytującymi, są myśli – zapalniki. Takie myśli przypisują dziecku celowe działanie (np. „Robisz to, żeby mnie zdenerwować”), wyolbrzymiają jego przewinienie („Nigdy mnie nie słuchasz”) lub niosą za sobą negatywną ocenę dziecka („Jesteś manipulatorem”).

Gdy pomyślisz w ten sposób, szansa, że zareagujesz gwałtownie jest spora. Myśli – zapalniki podnoszą poziom złości na dziecko – dzięki nim nasz licznik złości skacze mocno w górę.

Jeśli poziom złości wobec dziecka zależy od Twoich myśli-zapalników, jednym ze sposobów redukcji złości, będzie zmiana sposobu myślenia w trudnych sytuacjach. Czym więc zastąpić myśli-zapalniki?

W jednym z badań, opublikowanych w książce „Kiedy Twoja złość krzywdzi dziecko. Poradnik dla rodziców”, naukowcy wyróżnili siedem strategii myślowych, które okazują się najbardziej skuteczne w obniżaniu złości. Poniżej lista takich strategii:

– To minie. Dzieci muszą przejść przez ten etap rozwoju.

– Takie zachowanie jest naturalne dla dzieci w tym wieku.

– Nie bierz tego na poważnie. Trzeba potraktować to z humorem.

– To po prostu zwyczajna impulsywność dziecka.

– Ono nie ma zamiaru zrobić mi przykrości. Po prostu próbuje poradzić sobie ze swoim problemem.

– Zwyczajnie nie potrafi powstrzymać się od takiego zachowania (płaczu, krzyku, przeszkadzania, zabiegania o moją uwagę).

– Wytrzymam to, dam radę.

Większość z tych określeń wskazuje, że pewne zachowania dzieci wynikają po prostu z etapu rozwoju, na którym jest dziecko, nie są celowo wymierzone w rodzica. Gdy to przyjmiemy, łatwiej będzie o bardziej łagodną reakcję względem dziecka – nieprzypisywanie mu negatywnych intencji czy złych cech charakteru.

Spróbuj wybrać któreś z powyższych stwierdzeń i powtórz je sobie kilkukrotnie w myślach następnym razem, kiedy poczujesz złość i będziesz mieć ochotę na przykład krzyczeć na swoje dziecko. Możesz wtedy powiedzieć sobie „Wytrzymam to, dam radę!”

Daj sobie czas

Nie musisz reagować według starego, utartego schematu (np. podnosząc głos na dziecko, a później tego żałując). Już samo to, że zwrócisz uwagę na to, co dzieje się z Twoim ciałem, może okazać się pomocne w zatrzymaniu automatycznej reakcji. Głębokie oddechy, policzenie do dziesięciu, zatrzymanie myśli-zapalników, to kolejne sposoby na wyciszenie się.

Gdy uda Ci się wstępnie ochłonąć, daj sobie czas na zastanowienie się, co kryje się pod Twoją złością. Jakie Twoje potrzeby są niezaspokojone? Zacznij od przyjrzenia się tym podstawowym – jeśli np. od kilku dni niedosypiasz, z większą łatwością możesz się denerwować. Może jednak chodzi o inne potrzeby? Jeśli uda Ci połączyć uczucie złości z przyczyną, która je wywołała, ustalić, co takiego trudnego dzieje się w Twoim życiu, czego Ci brakuje, to już jest bardzo dużo w kierunku konstruktywnego radzenia sobie z tą emocją. Możesz wtedy dalej się zastanawiać, co mogłoby być dla Ciebie pomocne w zaspokojeniu danej potrzeby, jak możesz zmienić aktualną sytuację, czy samodzielnie będziesz próbował(a) sobie pomóc, czy może poprosisz o pomoc kogoś bliskiego.

Weź odpowiedzialność

– Jak on mnie irytuje

– Wkurzasz mnie

– Jestem zła, bo mnie nie słuchasz

– Przez ciebie mama jest zła

– Działasz mi na nerwy

Dla wielu z nas to codzienny język. Jest tak powszechny, że nawet się nad nim nie zastanawiamy. Warto zadać sobie jednak pytanie: kto odpowiada za to, co czujesz? Twoje dziecko? Partner? Twój Szef? Sąsiedzi? System?

Emocje (w tym złość), które przeżywamy są wynikiem tego, co się dzieje w nas samych (np. naszych niezaspokojonych potrzeb, pojawiających się myśli-zapalników), a nie tego, co się obiektywnie dzieje w świecie zewnętrznym.

Spójrzmy na przykładową sytuację:

Ewa wraca po ciężkim dniu z pracy do domu. Jest zmęczona. Wchodzi do mieszkania i widzi straszny bałagan. Jest poniedziałek, w weekend sprzątała mieszkanie, ale nie ma już po tym śladu. W salonie na sofie siedzą jej synowie i wcinają popcorn. Ewa czuje, jak robi jej się gorąco, nogi i ręce zaczynają delikatnie drżeć, żołądek się zaciska. Czuje złość. Kto odpowiada za to, jak czuje się Ewa? Jej synowie? Ewa przeżywa złość, bo jej potrzeby odpoczynku, spokoju, łatwości są niezaspokojone. Jej złość rośnie, gdy myśli: „Wychowałam egoistów, którzy nie doceniają mojej pracy. Zupełnie mnie nie szanują!”. Faktem jest to, że synowie Ewy zrobili bałagan. Ale to Ewa na ten bałagan zareagowała w taki, a nie inny sposób. Może gdyby miała dobry dzień w pracy na tę samą sytuację zareagowałaby inaczej? Miała prawo poczuć złość, JEJ złość. Chłopcy odpowiadają za bałagan, ale nie za emocje swojej mamy. Zamiast wykrzyczeć:

– Jestem wściekła, bo jak zwykle zrobiliście wielki bałagan w mieszkaniu!

Ewa mogłaby powiedzieć:

– Czuję złość, bo liczyłam na to, że jak wrócę, to będzie porządek w mieszkaniu, a bardzo dziś potrzebuję odpoczynku.

W pierwszym przypadku synowie zostaną obarczeni emocjami mamy, w drugim Ewa weźmie odpowiedzialność za własne uczucia. Gdy to zrobi, łatwiej jej będzie poszukać sposobów na poradzenie sobie ze swoją złością. To ona za nią odpowiada, może więc coś z nią zrobić. Jeśli uzna, że odpowiedzialni są synowie, tylko od nich zależeć będzie, co dalej stanie się z emocjami Ewy. Ona pozostanie bezradna i coraz bardziej sfrustrowana.

Czy opisane powyżej wskazówki są proste do wcielenia w życie? Pewnie nie. Czy są możliwe do zastosowania? Jak najbardziej. Zmiana jest możliwa i nigdy nie jest na nią za późno. Najlepiej rozpocząć ją od siebie, a rezultaty odczujemy nie tylko my, ale również nasze otoczenie – w tym nasze dzieci.

Więcej o złości w relacji z dzieckiem i sposobach, jak sobie z nią radzić przeczytasz w książce: „Kiedy Twoja złość krzywdzi dziecko. Poradnik dla rodziców” autorstwa Matthew McKay, Patrica Fanninga, Kim Paleg i Dany Landis

Autorka: Justyna Kobyra, psycholog dziecięcy

Sprawdź też: ⤵️

  • ➡️ Obowiązki dziecka w domu. Jak je odczarować i motywować do nich dziecko?
  • ➡️ Czy dzieci powinny pomagać w domu?
  • ➡️ Żeby chciało się chcieć? Kilka słów o (dziecięcej) motywacji
  • ➡️ Szczęśliwe dziecko – jak je wychować? 10 zasad dobrego dzieciństwa
  • ➡️ Jak wyciszyć przebodźcowane dziecko?
  • ➡️ Wysoka wrażliwość – jak ją rozpoznać u dziecka?
Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka? was last modified: 13 maja, 2025 by admin
jak radzić sobie ze złościązłość na dziecko
24 818 odsłony
9
Facebook LinkedIn

Zobacz też

9 sposobów na nudę w domu!

1 kwietnia 2021

Czas wolny z dzieckiem: ogródek na balkonie...

11 czerwca 2021

O czym pamiętać kompletując wyprawkę dla pierwszoklasisty?

13 sierpnia 2024

Dzień Ojca po angielsku

20 czerwca 2022

Dzieci-sportowcy. Z czym się mierzą? Jak je...

18 grudnia 2024

Książki o świętach dla dzieci

8 grudnia 2024

Koronawirus – jak rozmawiać o nim z...

15 października 2020

Stres u dzieci – jak wpływa na...

24 kwietnia 2021

Co zrobić, żeby dziecko nie nudziło się...

5 lipca 2022

Odżywianie dzieci – cztery rzeczy, o których...

12 marca 2018

2 komentarze

Belka 8 grudnia 2017 o 12:34

Dla mnie też medytacja okazała się pomocna. Przeszłam trening uważności (Mindfulness) i wszystkim polecam. Pomaga nie tylko radzić sobie ze złością, ale ze wszystkimi życiowymi sytuacjami – pozwala spojrzeć na wszystko z dystnasem i spokojem. Oczywiście codzienna praktyka to podstawa!

Odpowiedz
K 29 listopada 2017 o 13:07

Jedyna rzecz, która mi pomogła radzić sobie ze złością to regularna praktyka medytacji 30min dziennie.

Odpowiedz

Skomentuj Cofnij

Kurs języka angielskiego

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, co dzieje się w Early Stage - zapisz się do newslettera!

Administratorem danych osobowych jest ES EDUCATION Bochińska i Wspólnicy Spółka Komandytowa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000883647, ul. Pl. Wilsona 4/15, 01-626 Warszawa, NIP: 5252852107, REGON: 388226255, adres e-mail: biuro.@earlystage.pl („ES EDUCATION”).

Adres e-mail i imię będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – „RODO”).

Dane osobowe będą też przetwarzane, bo jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów ES EDUCATION, polegających na dochodzeniu roszczeń przysługujących ES EDUCATION i obronie przed roszczeniami kierowanymi w stosunku do ES EDUCATION, w związku z ustaleniem, dochodzeniem lub obroną ewentualnych roszczeń (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Dane osobowe przechowywane są do czasu odwołania zgody bądź też do zakończenia przesyłania przez ES EDUCATION informacji marketingowych, cokolwiek nastąpi wcześniej. Zgoda na ich przetwarzanie może zostać wycofana w każdym momencie, w szczególności poprzez wysłanie rezygnacji na adres e-mail d.osobowe@earlystage.pl lub poprzez zaznaczenie rezygnacji w otrzymanej wiadomości e-mail z informacją marketingową, przy czym nie wpłynie to na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed wycofaniem zgody (z uwzględnieniem okresów przedawnienia).

Masz prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych do innego administratora oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (gdy przetwarzanie oparte jest na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Realizacja tych praw, poza wniesieniem skargi do organu nadzorczego, może odbywać się poprzez wskazanie swoich żądań i przesłanie ich na adres e-mail: d.osobowe@earlystage.pl lub w inny wybrany sposób.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, nie wynika z przepisów, ale ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości otrzymania informacji marketingowych od ES EDUCATION. Na podstawie danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje, w tym nie stosuje się profilowania.
ES EDUCATION informuje, że podane dane osobowe przetwarzane są przy pomocy usług Google LLC, a tym samym dochodzi do przekazywania tych danych do państwa spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego tj. do Stanów Zjednoczonych. Przekazanie takie jest możliwe, gdyż podmiot Google LLC powołuje się w swoich politykach prywatności lub innych zasadach dotyczących ochrony danych osobowych na standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską oraz powołuje się w swoich politykach prywatności lub innych zasadach dotyczących ochrony danych osobowych na standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską. Informacje o zasadach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Google LLC znajdują się w dostępnych na jego stronach www dokumentach związanych z ochroną danych osobowych: https://policies.google.com/privacy?hl=en-US.

ES EDUCATION może przekazać dane osobowe, jak również może powierzyć przetwarzanie danych osobowych w innych zakresach, podmiotom współpracującym z ES EDUCATION, a w szczególności:
• podmiotom świadczącym usługi wsparcia marketingowego,
• podmiotom świadczącym usługi IT.

Zgodnie z zawartymi z podmiotami będącymi procesorami umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych ES EDUCATION wymaga od tych podmiotów zgodnego z przepisami prawa stopnia ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych przez te podmioty.

Zastrzegamy sobie również prawo ujawnienia wybranych danych właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

Najpopularniejsze wpisy

  • Conditionals, czyli zdania warunkowe w języku angielskim

  • O podróżowaniu z dziećmi

  • Najpopularniejsze piosenki dla dzieci po angielsku

  • Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow. Ile trwają? Czym się wyróżniają?

  • Daty po angielsku – jak je prawidłowo zapisywać i odczytywać?

  • Dni tygodnia po angielsku. Jak je pisać, czytać, zapamiętać?

  • Poziomy znajomości języka angielskiego – jak określić, na którym jest dziecko?

  • Jak napisać maila po angielsku? Zwroty, wzory, przykłady

  • Poznaj najtrudniejsze języki świata

  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Wychowanie
  • Kreatywna nauka
  • Ciekawe miejsca
  • O nas
  • Kontakt

Powrót do góry