Blog Szkoły Angielskiego Early Stage
  • Wychowanie
    • Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Wychowanie

      Dzień Matki po angielsku

      12 maja 2025

      Wychowanie

      O podróżowaniu z dziećmi

      6 maja 2025

      Wychowanie

      Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka?

      1 maja 2025

      Wychowanie

      Zajęcia dodatkowe dla dzieci w Gdańsku

      30 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Czy dzieci powinny pomagać w domu?

      16 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Nauka angielskiego w domu i codzienne obowiązki…

      15 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Obowiązki dziecka w domu. Jak je odczarować…

      13 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Anglicyzmy – zapożyczenia z angielskiego. Definicja, przykłady

      3 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Jak wyciszyć przebodźcowane dziecko?

      21 marca 2025

  • Kreatywna nauka
    • Kreatywna nauka

      Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci – jak wybrać…

      2 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Dlaczego warto myśleć o dodatkowym angielskim przed…

      1 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Conditionals, czyli zdania warunkowe w języku angielskim

      31 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Rymowanki dla dzieci do nauki języka angielskiego

      29 maja 2025

      Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Present Perfect Continuous – budowa i zastosowanie

      19 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Spotkanie poziomujące z angielskiego – co, jak…

      18 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Czy muzyka pomaga w nauce? Jak muzyka…

      15 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak napisać rozprawkę po angielsku? For and…

      12 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak wykorzystywać muzykę do nauki angielskiego?

      10 maja 2025

  • Ciekawe miejsca
    • Ciekawe miejsca

      Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow….

      15 kwietnia 2025

      Ciekawe miejsca

      Półkolonie zimowe, zimowisko czy rodzinny wyjazd? Co…

      7 stycznia 2025

      Ciekawe miejsca

      Najciekawsze górskie trasy z dziećmi

      16 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Góry zimą z dzieckiem – co warto…

      12 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Ferie zimowe – pomysły na zimowe aktywności…

      4 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Jak zorganizować dziecku wakacje w domu i…

      3 lipca 2024

      Ciekawe miejsca

      Majówka z dziećmi – ciekawe pomysły na…

      1 kwietnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Szkoła w Polsce a szkoła w Tajlandii…

      26 października 2023

      Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzenia w Anglii

      2 maja 2023

  • O nas
  • Kontakt

Blog Szkoły Angielskiego Early Stage

  • Wychowanie
    • Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Wychowanie

      Dzień Matki po angielsku

      12 maja 2025

      Wychowanie

      O podróżowaniu z dziećmi

      6 maja 2025

      Wychowanie

      Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka?

      1 maja 2025

      Wychowanie

      Zajęcia dodatkowe dla dzieci w Gdańsku

      30 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Czy dzieci powinny pomagać w domu?

      16 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Nauka angielskiego w domu i codzienne obowiązki…

      15 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Obowiązki dziecka w domu. Jak je odczarować…

      13 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Anglicyzmy – zapożyczenia z angielskiego. Definicja, przykłady

      3 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Jak wyciszyć przebodźcowane dziecko?

      21 marca 2025

  • Kreatywna nauka
    • Kreatywna nauka

      Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci – jak wybrać…

      2 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Dlaczego warto myśleć o dodatkowym angielskim przed…

      1 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Conditionals, czyli zdania warunkowe w języku angielskim

      31 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Rymowanki dla dzieci do nauki języka angielskiego

      29 maja 2025

      Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Present Perfect Continuous – budowa i zastosowanie

      19 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Spotkanie poziomujące z angielskiego – co, jak…

      18 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Czy muzyka pomaga w nauce? Jak muzyka…

      15 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak napisać rozprawkę po angielsku? For and…

      12 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak wykorzystywać muzykę do nauki angielskiego?

      10 maja 2025

  • Ciekawe miejsca
    • Ciekawe miejsca

      Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow….

      15 kwietnia 2025

      Ciekawe miejsca

      Półkolonie zimowe, zimowisko czy rodzinny wyjazd? Co…

      7 stycznia 2025

      Ciekawe miejsca

      Najciekawsze górskie trasy z dziećmi

      16 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Góry zimą z dzieckiem – co warto…

      12 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Ferie zimowe – pomysły na zimowe aktywności…

      4 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Jak zorganizować dziecku wakacje w domu i…

      3 lipca 2024

      Ciekawe miejsca

      Majówka z dziećmi – ciekawe pomysły na…

      1 kwietnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Szkoła w Polsce a szkoła w Tajlandii…

      26 października 2023

      Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzenia w Anglii

      2 maja 2023

  • O nas
  • Kontakt
Wróć do earlystage.pl
Wychowanie

Jak reagować na złość dziecka zachowując spokój?

13 listopada 2024
Złość dziecka - jak sobie z nią radzić?

Złość jest z jednej strony podstawową i bardzo ważną emocją, z drugiej – jest emocją trudną, a jej doświadczanie nie jest przyjemne. Dotyczy to zarówno przeżywania własnej złości, jak również towarzyszenia zezłoszczonemu dziecku. Być może złość dziecka czasami wzbudza w Tobie bezradność lub przytłacza intensywnością? Zastanawiasz się, jak w takich sytuacjach reagować – jak wesprzeć dziecko, zachowując przy tym spokój i nie eskalując trudnych emocji? W tym artykule znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci lepiej radzić sobie ze złością dziecka.

Spis treści

Toggle
  • Czy złość u dziecka jest zła?
  • Trochę inne spojrzenie na dziecięce napady złości
  • Dlaczego dziecko się złości?
  • Jak rozróżnić napady złości wywołane autentycznym cierpieniem od napadów „małego Nerona”? 
  • Jak wspierać dziecko, gdy doświadcza złości związanej z cierpieniem? 
  • Metody radzenia sobie z napadami złości „małego Nerona” 

banner angielski dla dzieci i młodzieży w Twojej okolicy

Czy złość u dziecka jest zła?

W naszej kulturze złość bywa odbierana przez niektóre osoby jako „coś złego”. Dochodzi tu często do mylenia złości z niekonstruktywnym zachowaniem pod jej wpływem. O ile sama złość dziecka, jak każda emocja, nie jest ani dobra, ani zła, o tyle bicie kogoś pod wpływem złości już z pewnością dobre nie jest. Co więcej – złość nie tylko nie jest zła, jest wręcz potrzebna!

Jest ona swego rodzaju sygnałem alarmowym, mówiącym nam o tym, że jakieś nasze potrzeby nie są zaspokojone czy nasze granice są przekraczane. Daje nam energię do działania w kierunku zmiany sytuacji. Dlatego odpowiadając na pytanie postawione w tytule dzisiejszego wpisu – „jak oswoić złość dziecka?” w pierwszej kolejności warto podkreślić, że należy ją w ogóle uznać. Jest to absolutna podstawa, by rodzic akceptował to, że jego dziecko czasami się złości.

Odrębną kwestią jest to, jak dziecko się pod wpływem tej złości zachowuje – jeśli w złości przekracza czyjeś granice, należy je w tym powstrzymać i nauczyć innych sposobów radzenia sobie. Natomiast sama złość jako uczucie jest jak najbardziej w porządku. Dla dziecka bezcenne będzie, gdy usłyszy od mamy lub taty, że „Ma prawo czuć złość, gdy kolega wyrywa autko, którym się bawi” albo „To normalne, że się złości, gdy koleżanka powiedziała komuś powierzony jej sekret”.

Jeśli natomiast dziecko zamiast tego słyszy, że „Przesadza”, „Nic takiego się nie stało”, „Nie ma powodów do takiej złości” to dowiaduje się, że uczucie, które jest zupełnie adekwatną reakcją na to, jak zostało potraktowane, jest nie w porządku. To w przyszłości może prowadzić do problemów z konstruktywnym wyrażaniem złości i jej regulacją.

Sprawdź też:

Złość rodzica w relacji z dzieckiem

Trochę inne spojrzenie na dziecięce napady złości

Bycie w pobliżu dziecka, które przeżywa silną złość z pewnością nie należy do łatwych rodzicielskich zadań. W związku z tym, czasami w dorosłych może pojawić się chęć „zduszenia” dziecięcej złości w zarodku. Może to przybrać różne formy – od pochopnego załagadzania konfliktu i godzenia się na żądania dziecka wbrew własnej woli, po krzyk na dziecko i straszenie go, by natychmiast się uspokoiło.

Czasami tłumienie złości przebiega subtelniej i jest wyrażane w rodzinnych przekazach typu: „W naszym domu nigdy się nie kłócimy”, „Grzeczne dzieci się nie złoszczą”, „Nie wolno złościć się na mamę/ tatę/ brata”. Takimi sposobami może i udaje się uzyskać pewien powierzchowny spokój, jednak z pewnością pozbawia się dziecko niezwykle cennych okazji do tego, by nauczyło się, jak może sobie radzić z własną złością.

Można więc spróbować spojrzeć na te dziecięce napady złości trochę inaczej – jako na szanse do tego, by dziecko uczyło się regulacji emocji. Należy przy tym pamiętać, że żadne dziecko nie nauczy się tego samodzielnie. Tę umiejętność dzieci nabywają poprzez kontakt z drugą, dorosłą osobą – najczęściej są to rodzice, w dalszej kolejności dziadkowie, nauczyciele i inne, ważne dla dziecka osoby. Otrzymywanie pomocy w radzeniu sobie z intensywnymi uczuciami złości, frustracji czy cierpienia oznacza dla dziecka okazję do wykształcenia w mózgu zupełnie nowych ścieżek, które w przyszłości pozwolą mu uspokajać się samodzielnie w sytuacji stresu. 

Jako rodzic masz zatem ważne zadanie, by z jednej strony pomóc dziecku, gdy ono doświadcza złości, a z drugiej – by pokazywać mu na własnym przykładzie, jak radzisz sobie ze swoją złością. To też będzie dla niego cenna lekcja.

Sprawdź też:

Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka?

Dlaczego dziecko się złości?

Czasami dzieci reagują złością w sytuacjach, w których doświadczają prawdziwego cierpienia: coś poszło nie po ich myśli i w związku z tym są rozczarowane, zniechęcone, zdruzgotane. W zależności od wieku sytuacje te mogą być różne. Kilkulatek może się wściec, bo w lodówce nie ma jego ulubionego serka, a nastolatka wyprowadzi z równowagi brak zasięgu. Na twarzy dziecka widać rozpacz, wściekłość i bezradność. W takich momentach dzieci potrzebują wsparcia dorosłego, by mogły poradzić sobie z doświadczaną złością, ale także innymi emocjami, które się pod nią skrywają.

Są jednak także takie momenty, gdy dzieci okazują złość jako swego rodzaju żądanie, by rzeczy działy się dokładnie po ich myśli. Na ich twarzach nie widać cierpienia, a bardziej upór. Margot Sunderland, brytyjska psycholog i psychoterapeutka dziecięca, w swojej książce pt. „Mądrzy rodzice” pisze, że dzieci przypominają wtedy „małego Nerona”, którego żądania muszą być natychmiast spełnione. W takich momentach także wymagają określonych reakcji dorosłego, jednak innych niż wtedy, gdy ich złość jest spowodowana cierpieniem.

Sprawdź też:

Nadmiernie grzeczne dziecko – jaką cenę może zapłacić w przyszłości?

Jak rozróżnić napady złości wywołane autentycznym cierpieniem od napadów „małego Nerona”? 

Gdy dziecko przeżywa napad złości z powodu cierpienia, na jego twarzy można dostrzec autentyczny ból. Jego ciało jest dosłownie „zalewane” hormonami stresu, przez co czuje się ono okropnie. Bardzo często zmiany w mózgu i ciele dziecka, zachodzące w trakcie napadu złości, powodują wyłączenie funkcji myślenia i ośrodków mowy. Zrozumienie tego faktu jest ważne, ponieważ próby „dogadania się” z dzieckiem w takim stanie są z góry skazane na klęskę – dziecko nie myśli wtedy logicznie i nie jest w stanie się dobrze wysłowić. Oczekiwanie, że opowie nam, co się wydarzyło i jak się czuje, jest w danym momencie stratą czasu.

Napad złości „małego Nerona” różni się znacznie od napadu złości wywołanego cierpieniem. Przeważnie nie towarzyszą mu łzy (lub są one dosyć „teatralne”) i dziecko jest w stanie wyartykułować swoje żądania, co często robi bardzo dobrze. Potrafi też przedstawić mnóstwo argumentów przeciwko rodzicielskiemu „nie”.

Uwaga! Ta sama sytuacja – na przykład odmowa kupienia zabawki podczas wizyty w sklepie – u jednego dziecka może wywołać autentyczną rozpacz i wściekłość, a u drugiego napad złości „małego Nerona” użyty po to, by dostać to, czego dziecko chce. Dlatego ważne jest, by wrażliwie obserwować dziecko, gdyż reakcje rodzica w zależności od tego, w jakim jest ono stanie powinny być inne.

Sprawdź też:

Czy jako rodzic zawsze musisz być konsekwentny?

Jak wspierać dziecko, gdy doświadcza złości związanej z cierpieniem? 

W takich momentach ważne jest, by dziecko wróciło do równowagi i znowu poczuło się bezpiecznie. Pomocne mogą być krótkie, spokojne komunikaty. Można na przykład powiedzieć dziecku „Widzę, że jesteś bardzo rozgniewany” bez wdawania się w dłuższe dywagacje. W przypadku młodszych dzieci czasami pomaga wzięcie na ręce i czułe przytulenie – jednak tylko, jeśli dziecko wyrazi na to zgodę i gdy jesteś spokojny(-na). Przytulanie „na siłę” lub wtedy, gdy rodzic sam jest „strzępkiem nerwów” przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego.

Często w sytuacjach, gdy dziecko jest naprawdę „zalane” przez złość najlepiej upewnić się, że jest bezpieczne i po prostu przeczekać. Złość (jak większość emocji) ma to do siebie, że jest jak fala – przypływa i dosyć szybko odpływa, wystarczy zatem taki przypływ złości spokojnie przeczekać. Gdy minie, warto z dzieckiem porozmawiać po to, żeby pomóc mu rozpoznać i nazwać to, czego doświadcza. „Byłeś naprawdę wściekły, gdy nie zgodziłam się na zakup tego samochodu” – w ten sposób można dziecku połączyć emocję z wydarzeniem, które ją spowodowało. Rozmawiając z dzieckiem o złości można pokazywać mu, że ma ona różne stopnie nasilenia.

Czasami dziecko może być wściekłe, zagniewane, a czasami po prostu poirytowane. Ważne jest, żeby dziecko miało poczucie, że obok niego jest ktoś spokojniejszy niż ono, kogo ta sytuacja nie przerasta, kto jest w stanie o niej porozmawiać i kto nie odrzuca dziecka z powodu tego, co ono czuje. Czasami pomocne będzie wspólne poszukanie różnych sposobów poradzenia sobie w danej sytuacji.

Przykład. Wyobraźmy sobie dziecko, które zezłościło się na młodszego brata, bo ten zburzył zbudowaną przez starszaka wieżę z klocków. Takie dziecko mogłoby usłyszeć, że ma prawo czuć złość, bo nikt nie lubi, gdy jego praca jest niszczona. Później razem z rodzicem mogłoby się wspólnie zastanowić, jak na przyszłość zabezpieczyć swoje prace przed bratem. 

Metody radzenia sobie z napadami złości „małego Nerona” 

Tu sytuacja jest nieco inna – dziecko nie cierpi, a bardziej próbuje przeforsować coś, na czym mu zależy. Robi to jednak w nieodpowiedni sposób (np. rzucając się, krzycząc, tupiąc). Istotne jest, żeby nie ulegać tego typu „prośbom”, bo można nauczyć dziecko, że taka metoda jest skuteczna. Ważne jest także (choć zapewne niełatwe), by zachować spokój i nie doprowadzić do eskalacji trudnych emocji. Z dzieckiem, które jest wściekłe, ponieważ czegoś nie dostało i próbuje to siłą uzyskać, nie warto w danej chwili negocjować. Przykładowo, jeśli dziecko krzyczy, domagając się kawałka ciasta, można mu odpowiedzieć: „Chętnie porozmawiam z tobą o tym, czego chcesz, ale za jakiś czas, jak ochłoniesz i będziesz mówił spokojnie”.

W przypadku starszych dzieci można odwołać się do tego, że taka metoda domagania się czegokolwiek na dłuższą metę nie przysporzy im przychylności innych. Można powiedzieć: „Gdy będziesz krzyczeć i rozkazywać ludziom, nie zechcą ci pomóc. Jeśli czegoś potrzebujesz, wymyśl taki sposób proszenia, który wzbudzi moją życzliwość. Jeśli będziesz potrzebował w tym pomocy, daj mi znać”. Czasami pomocne będzie odwołanie się do poczucia humoru dziecka i – nawet w trochę przejaskrawionej formie – „odegranie” tego, jak dziecko się zachowuje. Tu bardzo ważne jest, by zrobić to z szacunkiem do dziecka i wyczuciem, żeby nie poczuło się ono wyśmiewane czy wręcz upokorzone.

Sprawdź też:

Jak wspierać dziecko w budowaniu poczucia własnej wartości?

Można powiedzieć, że jest to ogólna prawidłowość – w sytuacjach, w których dziecko próbuje uzyskać coś krzykiem czy siłą nie należy mu ulegać, jednak nie wolno przy tym upokorzyć dziecka. Nie należy mówić mu np. „Taki jesteś już duży, a zachowujesz się jak rozkapryszony dwulatek, wstyd!”. Jako rodzic pamiętaj, żeby rozmawiać z dzieckiem w taki sposób, by nie straciło swojej godności. 

Złość jest jedną z podstawowych i zupełnie naturalnych emocji. To, czy dziecko nauczy się, jak sobie z nią radzić zależy w dużym stopniu od ważnych dorosłych z jego otoczenia: rodziców, dziadków, nauczycieli. Dlatego codzienne sytuacje, w których dziecko przeżywa złość, mogą stać się świetną okazją do tego, by wspierać je w regulacji tej emocji. Taka umiejętność to ważny zasób na całe późniejsze życie dziecka. 

Autorka: Justyna Rokuszewska (Kobyra), psycholożka dziecięca

Sprawdź też:

  • Co robić, gdy nastolatkowi „nic się nie chce”
  • Jak zmotywować nastolatka do nauki?
  • Żeby chciało się chcieć? Kilka słów o (dziecięcej) motywacji
  • Jak rozmawiać z dzieckiem, żeby naprawdę dowiedzieć się, co było w szkole?
  • Jak przetrwać trudny okres dorastania dziecka?
  • O przyczynach zmęczenia – skąd bierze się u dziecka brak sił do nauki?
  • Twórcze pomysły na redukcję stresu
  • Jak wywieranie presji wpływa na dziecko – jak wspomóc rozwój dziecka?
  • Kiedy warto skorzystać z pomocy psychologa dziecięcego?
  • Zdrowe nawyki, które pomogą dziecku w nauce
  • Jak wspierać dziecko w budowaniu autonomii? Od ścisłej bliskości do wolności
Jak reagować na złość dziecka zachowując spokój? was last modified: 9 grudnia, 2024 by Anna Wiśniewska
emocje dzieckajak radzić sobie z emocjamijak radzić sobie ze złościązłość dziecka
4 212 odsłony
2
Facebook LinkedIn

Zobacz też

Jak radzić sobie ze stresem przed sprawdzianem?

14 października 2022

Niezwykłe cechy leworęcznych dzieci

12 kwietnia 2021

Cykl o rozwoju. Małe dziecko (0-3)

8 stycznia 2019

Książki dla dzieci na długie, zimowe wieczory

2 grudnia 2024

Jak przygotować dziecko (i siebie) do szkoły?

31 lipca 2024

Dzień dziecka po angielsku

1 czerwca 2022

Jak rozsądnie zaplanować czas dziecka po lekcjach?

11 grudnia 2017

Koronawirus – jak rozmawiać o nim z...

15 października 2020

Wady wzroku u dzieci – jak je...

20 września 2021

Nadopiekuńczy rodzice – troska, która szkodzi

18 kwietnia 2021

Skomentuj Cofnij

Kurs języka angielskiego

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, co dzieje się w Early Stage - zapisz się do newslettera!

Administratorem danych osobowych jest ES EDUCATION Bochińska i Wspólnicy Spółka Komandytowa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000883647, ul. Pl. Wilsona 4/15, 01-626 Warszawa, NIP: 5252852107, REGON: 388226255, adres e-mail: biuro.@earlystage.pl („ES EDUCATION”).

Adres e-mail i imię będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – „RODO”).

Dane osobowe będą też przetwarzane, bo jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów ES EDUCATION, polegających na dochodzeniu roszczeń przysługujących ES EDUCATION i obronie przed roszczeniami kierowanymi w stosunku do ES EDUCATION, w związku z ustaleniem, dochodzeniem lub obroną ewentualnych roszczeń (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Dane osobowe przechowywane są do czasu odwołania zgody bądź też do zakończenia przesyłania przez ES EDUCATION informacji marketingowych, cokolwiek nastąpi wcześniej. Zgoda na ich przetwarzanie może zostać wycofana w każdym momencie, w szczególności poprzez wysłanie rezygnacji na adres e-mail d.osobowe@earlystage.pl lub poprzez zaznaczenie rezygnacji w otrzymanej wiadomości e-mail z informacją marketingową, przy czym nie wpłynie to na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed wycofaniem zgody (z uwzględnieniem okresów przedawnienia).

Masz prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych do innego administratora oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (gdy przetwarzanie oparte jest na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Realizacja tych praw, poza wniesieniem skargi do organu nadzorczego, może odbywać się poprzez wskazanie swoich żądań i przesłanie ich na adres e-mail: d.osobowe@earlystage.pl lub w inny wybrany sposób.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, nie wynika z przepisów, ale ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości otrzymania informacji marketingowych od ES EDUCATION. Na podstawie danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje, w tym nie stosuje się profilowania.
ES EDUCATION informuje, że podane dane osobowe przetwarzane są przy pomocy usług Google LLC, a tym samym dochodzi do przekazywania tych danych do państwa spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego tj. do Stanów Zjednoczonych. Przekazanie takie jest możliwe, gdyż podmiot Google LLC powołuje się w swoich politykach prywatności lub innych zasadach dotyczących ochrony danych osobowych na standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską oraz powołuje się w swoich politykach prywatności lub innych zasadach dotyczących ochrony danych osobowych na standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską. Informacje o zasadach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Google LLC znajdują się w dostępnych na jego stronach www dokumentach związanych z ochroną danych osobowych: https://policies.google.com/privacy?hl=en-US.

ES EDUCATION może przekazać dane osobowe, jak również może powierzyć przetwarzanie danych osobowych w innych zakresach, podmiotom współpracującym z ES EDUCATION, a w szczególności:
• podmiotom świadczącym usługi wsparcia marketingowego,
• podmiotom świadczącym usługi IT.

Zgodnie z zawartymi z podmiotami będącymi procesorami umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych ES EDUCATION wymaga od tych podmiotów zgodnego z przepisami prawa stopnia ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych przez te podmioty.

Zastrzegamy sobie również prawo ujawnienia wybranych danych właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

Najpopularniejsze wpisy

  • Conditionals, czyli zdania warunkowe w języku angielskim

  • O podróżowaniu z dziećmi

  • Najpopularniejsze piosenki dla dzieci po angielsku

  • Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow. Ile trwają? Czym się wyróżniają?

  • Daty po angielsku – jak je prawidłowo zapisywać i odczytywać?

  • Dni tygodnia po angielsku. Jak je pisać, czytać, zapamiętać?

  • Poziomy znajomości języka angielskiego – jak określić, na którym jest dziecko?

  • Jak napisać maila po angielsku? Zwroty, wzory, przykłady

  • Poznaj najtrudniejsze języki świata

  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Wychowanie
  • Kreatywna nauka
  • Ciekawe miejsca
  • O nas
  • Kontakt

Powrót do góry