Blog Szkoły Early Stage
  • Wychowanie
    • Wychowanie

      Jak wychować dwujęzyczne dziecko?

      7 listopada 2023

      Wychowanie

      Śmierć i żałoba oczami dziecka – podcast…

      26 października 2023

      Wychowanie

      Budujmy mosty, a nie mury. O relacji…

      12 października 2023

      Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Wychowanie

      Dziecko, by dobrze się rozwijać, powinno spędzać…

      22 września 2023

      Wychowanie

      Nasze dzieci będą pracować w zawodach, których…

      14 września 2023

      Wychowanie

      Wrześniowy dzwonek za pasem — jak przygotować…

      29 sierpnia 2023

      Wychowanie

      Jak wybrać szkołę językową dla swojego dziecka?

      24 sierpnia 2023

      Kreatywna nauka

      [E-BOOK do pobrania] Jak zaplanować edukację językową…

      17 sierpnia 2023

      Wychowanie

      Mózg na wakacjach – co zrobić, by…

      3 sierpnia 2023

  • Kreatywna nauka
    • Kreatywna nauka

      Dodatkowy angielski, dlaczego warto dodać go do…

      21 listopada 2023

      Kreatywna nauka

      Szkoła językowa czy korepetycje – co wybrać…

      14 listopada 2023

      Kreatywna nauka

      Early Stage wczoraj i dziś – wywiad…

      5 września 2023

      Kreatywna nauka

      [E-BOOK do pobrania] Jak zaplanować edukację językową…

      17 sierpnia 2023

      Kreatywna nauka

      Język angielski dla pierwszoklasisty – wszystko, co…

      10 sierpnia 2023

      Kreatywna nauka

      Jak pomóc dziecku przełamać barierę językową?

      27 lipca 2023

      Kreatywna nauka

      Kurs języka angielskiego dla dzieci w wieku…

      16 lipca 2023

      Kreatywna nauka

      12 supermocy – krytyczne myślenie

      10 lipca 2023

      Kreatywna nauka

      Jak sprawić, by dziecko polubiło naukę angielskiego?

      9 lipca 2023

      Kreatywna nauka

      Dlaczego warto myśleć o dodatkowym angielskim przed…

      12 maja 2023

  • Ciekawe miejsca
    • Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzenia w Anglii

      2 maja 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzania zimą w…

      1 lutego 2023

      Ciekawe miejsca

      Zimowe atrakcje dla dzieci z językiem angielskim

      4 stycznia 2023

      Ciekawe miejsca

      Jak zorganizować dziecku czas wolny latem?

      12 lipca 2022

      Ciekawe miejsca

      Co zrobić, żeby dziecko nie nudziło się…

      5 lipca 2022

      Ciekawe miejsca

      Co zwiedzić w Wielkiej Brytanii podczas wakacji?

      28 czerwca 2022

      Ciekawe miejsca

      Zabawy na plaży – 10 pomysłów

      16 czerwca 2022

      Ciekawe miejsca

      Najpiękniejsze ogrody pałacowe w Polsce – Łazienki,…

      3 maja 2022

      Ciekawe miejsca

      Majówka z dziećmi – ciekawe pomysły na…

      28 kwietnia 2022

  • O nas
  • Kontakt

Blog Szkoły Early Stage

  • Wychowanie
    • Wychowanie

      Jak wychować dwujęzyczne dziecko?

      7 listopada 2023

      Wychowanie

      Śmierć i żałoba oczami dziecka – podcast…

      26 października 2023

      Wychowanie

      Budujmy mosty, a nie mury. O relacji…

      12 października 2023

      Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Wychowanie

      Dziecko, by dobrze się rozwijać, powinno spędzać…

      22 września 2023

      Wychowanie

      Nasze dzieci będą pracować w zawodach, których…

      14 września 2023

      Wychowanie

      Wrześniowy dzwonek za pasem — jak przygotować…

      29 sierpnia 2023

      Wychowanie

      Jak wybrać szkołę językową dla swojego dziecka?

      24 sierpnia 2023

      Kreatywna nauka

      [E-BOOK do pobrania] Jak zaplanować edukację językową…

      17 sierpnia 2023

      Wychowanie

      Mózg na wakacjach – co zrobić, by…

      3 sierpnia 2023

  • Kreatywna nauka
    • Kreatywna nauka

      Dodatkowy angielski, dlaczego warto dodać go do…

      21 listopada 2023

      Kreatywna nauka

      Szkoła językowa czy korepetycje – co wybrać…

      14 listopada 2023

      Kreatywna nauka

      Early Stage wczoraj i dziś – wywiad…

      5 września 2023

      Kreatywna nauka

      [E-BOOK do pobrania] Jak zaplanować edukację językową…

      17 sierpnia 2023

      Kreatywna nauka

      Język angielski dla pierwszoklasisty – wszystko, co…

      10 sierpnia 2023

      Kreatywna nauka

      Jak pomóc dziecku przełamać barierę językową?

      27 lipca 2023

      Kreatywna nauka

      Kurs języka angielskiego dla dzieci w wieku…

      16 lipca 2023

      Kreatywna nauka

      12 supermocy – krytyczne myślenie

      10 lipca 2023

      Kreatywna nauka

      Jak sprawić, by dziecko polubiło naukę angielskiego?

      9 lipca 2023

      Kreatywna nauka

      Dlaczego warto myśleć o dodatkowym angielskim przed…

      12 maja 2023

  • Ciekawe miejsca
    • Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzenia w Anglii

      2 maja 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzania zimą w…

      1 lutego 2023

      Ciekawe miejsca

      Zimowe atrakcje dla dzieci z językiem angielskim

      4 stycznia 2023

      Ciekawe miejsca

      Jak zorganizować dziecku czas wolny latem?

      12 lipca 2022

      Ciekawe miejsca

      Co zrobić, żeby dziecko nie nudziło się…

      5 lipca 2022

      Ciekawe miejsca

      Co zwiedzić w Wielkiej Brytanii podczas wakacji?

      28 czerwca 2022

      Ciekawe miejsca

      Zabawy na plaży – 10 pomysłów

      16 czerwca 2022

      Ciekawe miejsca

      Najpiękniejsze ogrody pałacowe w Polsce – Łazienki,…

      3 maja 2022

      Ciekawe miejsca

      Majówka z dziećmi – ciekawe pomysły na…

      28 kwietnia 2022

  • O nas
  • Kontakt
Wróć do earlystage.pl
Wychowanie

Moje dziecko chce być YouTube’rem, co dalej?

13 lutego 2023
dziecko-chce-zostac-youtuberem-co-robic

Dla rodziców współczesnych nastolatków takie zawody, jak YouTube’r czy Influancer mogą brzmieć co najmniej tajemniczo. W końcu, w czasach ich młodości dzieci na pytanie „kim chcą być w przyszłości?” najczęściej odpowiadały: lekarzem, nauczycielem, strażakiem czy policjantem. Jak zatem odnaleźć się w nowej rzeczywistości, gdy któregoś pięknego dnia Twoje dziecko przyjdzie do Ciebie i powie: „mamo/ tato, chcę zostać YouTube’rem!” Jak nie krzyknąć „ratunkuuu!”, tylko wsłuchać się w to, co ma do powiedzenia?

Kim jest YouTube’r i dlaczego to teraz popularny zawód?

W dużym skrócie można powiedzieć, że praca YouTube’ra polega na nagrywaniu filmów o określonej tematyce i zamieszczaniu ich w serwisie YouTube. Wbrew pozorom,  YouTube’r to wcale nie jest łatwa profesja.  Osoba taka musi być reżyserem, operatorem, realizatorem dźwięku, scenarzystą i montażystą jednocześnie. To oczywiście nie wszystko, bo oprócz tych wszystkich technicznych umiejętności musi mieć również ciekawy pomysł na to, co pokazuje na swoim kanale. Gotowe filmy zamieszczane są w serwisie. Pod nimi obserwatorzy mogą zamieszczać komentarze, dawać polubienia, mogą kliknąć też subskrypcję kanału i być na bieżąco z treściami publikowanymi przez danego YouTube’ra.

Jeśli dany twórca internetowy zgromadził wokół siebie sporą grupę osób, które go oglądają, najczęściej otrzymuje propozycje współpracy od różnych firm (których produkty ma reklamować w swoich filmach) to jeden ze sposobów na zarabianie pieniędzy. Istnieje także stała stawka, jaką YouTuber otrzymuje od serwisu, na którym umieszcza swoje filmy. Zależy ona od ilości wyświetleń i grona obserwatorów, zebranych wokół profilu.

zapisz-dziecko-na-kurs-angielskiegoZ zewnątrz ta praca może jawić się jako lekka i przyjemna (ktoś nagrywa filmik, opowiada o czymś i później wrzuca go na YouTube’a – co w tym trudnego?!). Twórcy internetowi robią, co mogą, by zwiększać zainteresowanie swoimi treściami i przyciągać do siebie reklamodawców – w związku z tym często pokazują „tę lepszą stronę swojego życia” (np. ciekawe podróże). Co więcej – zanim ją pokażą, potrafią godzinami się do tego przygotować, wybierając np. odpowiednią scenerię.  Może to budzić złudzenie, że ich życie (i praca) są fajniejsze czy ciekawsze. Ponadto – ludzie ich obserwują, dają polubienia, często podziwiają. Część YouTube’rów jest też wpływowa – w końcu mówią ludziom, jaki produkt wybrać i pewna grupa osób (często niemała) bierze pod uwagę ich zdanie. To tylko część powodów, dla których nastolatkowie mogą marzyć o zastaniu YouTube’rem.

 

Co zrobić, gdy dziecko wyzna, że chce być YouTube’rem?

Jeśli Twoje dziecko przyszło podzielić się z Tobą informacją, że chce być YouTube’rem to znaczy, że Ci ufa. Twój głos w tej sprawie jest dla niego/ dla niej ważny i chce usłyszeć Twoją opinię. Dlatego doceń to. W jaki sposób? Zwykłą rozmową, zaciekawieniem, spokojnym głosem, daniem dziecku czasu na opowiedzenie o swoich pomysłach.

Bywa tak, że dzieci przychodzą do nas w mało odpowiednim momencie, np. podczas zabieganego poranka. W takiej sytuacji warto zauważyć, że to ważne, żebyście mieli okazję i czas na spokojną rozmowę i wspólnie pomyśleć o jakiejś innej, nieodległej okazji do tego.

Czasami trudno jest nie zareagować w określony sposób, jeśli temat budzi w nas emocje. Być może jakiegoś rodzica taki pomysł złości („co to za wymysły tej dzisiejszej młodzieży! Lepiej niech się uczy czegoś „poważnego!”), innego z kolei niepokoi („to teraz zamiast uczyć się do klasówki z matmy będzie kręcić jakieś filmiki na YouTube’a”). To, co jest ważne w takim momencie, to nie dać się ponieść tym emocjom i nie działać pod ich wpływem (mówiąc np. coś przykrego do dziecka). Konsekwencją takiego impulsywnego działania może być to, że dziecko nie przyjdzie już następnym razem, żeby opowiedzieć Ci o czymś ważnym.

 

moje-dziecko-chce-byc-tworca-internetowym

Zadawaj pytania, dlaczego akurat YouTube’r ?

Tak naprawdę niezależnie od tego, z czym przychodzi do Ciebie dziecko, istotne jest, żeby poczuło się wysłuchane i wzięte poważnie pod uwagę. Nawet, jeśli temat Tobie wydaje się mało ciekawy czy poważny, pamiętaj, że dla dziecka jest on istotny i w związku z tym warto dać mu przestrzeń do porozmawiania o nim. Jak to zrobić? Najlepszym sposobem jest zadawanie otwartych, nieoceniających pytań. Dzięki nim masz szansę dowiedzieć się, co w związku z tym tematem myśli i czuje Twoje dziecko. Możesz zapytać np. „skąd taki pomysł, by w przyszłości być YouTube’rem?”, „Jakich YouTube’rów znasz?” „W czym ci imponują?” „Jak sobie wyobrażasz taką pracę?” „Jakie pomysły masz na swój kanał?” „Co by ci się najbardziej podobało w tej pracy?” „A co najmniej?”

Zwróć uwagę na to, ile różnych, ciekawych rzeczy mógłbyś/ mogłabyś się dowiedzieć o swoim dziecku po takiej rozmowie! I ono samo mogłoby także się czegoś o sobie dowiedzieć. Może zaczniecie mówić o YouTubie a skończycie gdzieś w zupełnie innym miejscu? A może właśnie rozmowa upłynie wam na zgłębianiu tego tematu i różnych myśli/ obaw wokół tego? Tak naprawdę najważniejsze jest, żeby dziecko poczuło się wysłuchane i żeby stworzyć mu bezpieczną przestrzeń do rozmyślań.

 

Spróbuj zgłębić, o co tak naprawdę chodzi

Pod hasłem „chcę być YouTube’rem” może kryć się wiele różnych dziecięcych potrzeb. Może rzeczywiście chodzić o to, że Twoje dziecko ma spora wiedzę w jakimś obszarze i chce wyjść z tą wiedzą do szerszej publiki. Może być tak, że chce się nauczyć montować filmiki i szuka jeszcze tematu, o którym mogłyby one być. Równie dobrze może chodzić o to, że marzy o tym, by dużo osób go/ ją oglądało. Chciałoby dostawać polubienia i komentarze.

Jeśli usłyszałbyś/ usłyszałabyś coś takiego, to można pomyśleć, że być może Twoje dziecko czuje się samotne/ niedocenione, a YouTube miałby być remedium na te trudne uczucia. To oczywiście byłaby droga donikąd. Może usłyszysz, że chłopak, który podoba się Twojej córce ma swój kanał i ona też by chciała, żeby mu zaimponować? A może większość osób z klasy ma i Twoje dziecko też chce? Taka motywacja mogłaby być punktem wyjścia do rozmowy o tym, czy warto za wszelką cenę podążać za innymi i robić to, co oni. Albo o tym, czy żeby się komuś podobać trzeba być takim, jak ta osoba, czy można pozostać sobą?

kurs-angielskiego-dla-3-6-latka-ile-kosztuje

Powstrzymaj się od ocen

Być może wydaje Ci się, że YouTube’r to nie jest „poważna” praca.  Może myślisz sobie, że zajęcie się YouTubem odciągnie Twoje dziecko od istotniejszych spraw. Albo wydaje Ci się, że to chwilowe zauroczenie tematem i nie warto się nad nim pochylać… W swojej głowie możesz mieć wiele, różnych myśli wokół tego i część z nich może być w jakimś sensie oceniająca czy negatywnie nastawiona do tematu. Czy to źle? Niekoniecznie. Masz prawo do własnego zdania, możesz nie podzielać entuzjazmu Twojej pociechy. Chodzi bardziej o to, żeby nie dzielić się tymi negatywnymi ocenami w rozmowie z dzieckiem. One nie wniosą nic konstruktywnego do tematu. Natomaist mogą sprowadzić rozmowę na tory wzajemnej złości, żalu czy pretensji. Dziecko poczuje się niewysłuchane czy ocenione, Ty poczujesz, że się „nie słucha”.

Zamiast oceniania, proponuję, żebyś spróbował/a przyjąć w rozmowie z dzieckiem postawę zaciekawienia. Kiedy dziecko mówi Ci o tym, że chce być YouTube’rem, a w Twojej głowie pojawia się oceniająca myśl w stylu „co to za pomysł! Przecież on nigdy w życiu żadnego filmu nie zmontował!” zamień ją na swego rodzaju zaciekawienie i powiedz np. „ale mnie zaintrygowałeś tym pomysłem! Nigdy nie wspominałeś, że interesujesz się robieniem filmów, skąd myśl, żeby się tym zajmować?”

 

Porozmawiaj z dzieckiem o bezpieczeństwie w sieci

W rozmowie wsłuchuj się uważnie, co mówi Twoje dziecko. Może okaże się, że ma kilka naprawdę świetnych pomysłów? Może wspólnie ustalicie, że warto spróbować wystartować z tym kanałem na YouTube? Zanim dziecko przystąpi do nagrywania i zamieszczania pierwszych filmików, porozmawiajcie również o kwestiach związanych z bezpieczeństwem. Warto pomyśleć o takich tematach jak prywatne konto czy wyłączenie komentarzy. Zastanówcie się i podyskutujcie o tym, ile prywatnych informacji o sobie/ swojej rodzinie powinno udostępniać na takim kanale. Sporo przydatnych informacji na temat bezpieczeństwa dzieci w sieci znajdziesz pod tym linkiem:

http://www.dzieckowsieci.pl/

Pamiętaj, że w takiej rozmowie nie chodzi o to, żeby dziecko straszyć czy zniechęcać. Należy unikać skrajności w stylu „YouTube to samo zło” i „w sieci nic dobrego cię nie czeka”.

Urealnij dziecięce wizje, jakie obowiązki ma YouTube’r?

Czasami w rozmowie z dzieckiem możesz wyczuć, że jego wizja bycia YouTube’rem jest mocno idealistyczna. Że nie uwzględnia ono różnych trudności, które ta praca za sobą niesie. Warto wnieść ten temat. Nie po to, żeby oceniać czy zniechęcać, ale bardziej po to, by poszerzyć dziecięce myślenie. Możesz podpytać jak Twoja pociecha dokładnie wyobraża sobie takie zajęcie? Czy ma świadomość, ile czasu zajmuje nagranie, montaż jednego, 20-minutowego filmiku? Czy myślała w ogóle o jakichś potencjalnych trudnościach w tej pracy? Albo z czym jej lub jemu mogłoby być trudno w takiej pracy? Na samym YouTube jest sporo filmów o tym, jak ta praca wygląda od kuchni i czego się można spodziewać. W ramach poszerzania perspektywy i wspólnej dyskusji wokół tego tematu możecie część z nich razem obejrzeć i o nich porozmawiać.

 

youtuber-obowiazki

YouTube a poczucie kompetencji

Kilkukrotnie wspominałam już o tym, że warto powstrzymać się przed oceną i zniechęcaniem dziecka, które chce się podjąć jakiegoś wyzwania. Dlaczego to takie istotne i warto o tym pamiętać? Na to pytanie odpowiedzi dostarcza nam wiedza z obszaru psychologii rozwojowej i koncepcja wybitnego psychologa Erika Eriksona. Dziecko w wieku szkolnym uczy się pracowitości. Doceniane za to, czerpie satysfakcję z wytrwałości i pilności. Jeżeli dorośli z otoczenia dziecka zwracają uwagę na to, co wytwarza, powstaje u niego poczucie pracowitości. Warto w tym miejscu wspomnieć, że to poczucie kompetencji i fachowości, nie buduje się jedynie w oparciu o radzenie sobie z wyzwaniami typowo szkolnymi. Nie możemy tu pominąć takich obszarów jak hobby, obowiązki domowe, zajęcia sportowe. To wszystko to, w czym dziecko może budować swoją systematyczność i pracowitość.

 

Krytyka i wyśmiewanie wysiłków rodzą w dziecku poczucie niższości. To natomiast może znacząco utrudniać swobodne korzystanie ze swej inteligencji i posiadanych kompetencji. Widać zatem wyraźnie, że pomysł nagrywania filmów na YouTube’a może być świetnym sposobem na to, by dziecko wyrabiało w sobie systematyczność, poczucie sprawstwa i z czasem coraz większej kompetencji. Dla dziecka w wieku szkolnym to niezwykle ważna i cenna sprawa!

 

Gdy dziecko mówi do Ciebie „chcę być YouTube’rem” to tak naprawdę mówi „mam jakąś myśl/ jakiś pomysł. Wysłuchaj mnie mamo/tato”. Do tego bym na wstępie zachęcała: żeby się tym tematem nie zniechęcać, nie przestraszać, tylko podejść do niego z otwartością i ciekawością. Z myślą, że chodzi o to, żeby wejść w świat dziecka i go trochę razem z nim zgłębić. Dzięki temu Twoje dziecko będzie mogło lepiej siebie poznać. A Ty zyskasz okazję, by się czegoś o nim dowiedzieć. A jeśli to naprawdę chodzi o marzenie bycia YouTube’rem? Wtedy stwórz dziecku bezpieczne warunki do tego, by mogło rozwinąć skrzydła i ćwiczyć swoje poczucie kompetencji. Można powiedzieć, że właśnie od tego jest rodzic: od tworzenia warunków i towarzyszenia dziecku. Bez ocen, bez pretensji czy oczekiwania, że dziecko będzie podążało dokładnie takimi ścieżkami, jakimi szedł, czy chodzi jego rodzic.

 

 

Autorka:


Justyna Rokuszewska. Psycholog dziecięca, psychoterapeutka w trakcie szkolenia.

Moje dziecko chce być YouTube’rem, co dalej? was last modified: 17 lutego, 2023 by admin
#dzieckowsieci
0 komentarzy 2 551 odsłony
4
Facebook Twitter Google + Pinterest

Zobacz też

Złość rodzica w relacji z dzieckiem

30 marca 2020

Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka?

27 listopada 2017

„Uważność i spokój żabki” Eline Snel. Recenzja...

19 listopada 2018

Jak pomóc dziecku radzić sobie ze stresem?

9 września 2019

Twoje dziecko marzy o szkółce jeździeckiej? Poznaj...

30 października 2021

Czym jest dyskalkulia?

17 września 2021

Dary jesieni, czyli najlepsze sezonowe warzywa i...

11 listopada 2021

Dzień ojca po angielsku

20 czerwca 2022

Czy dziecko musi się dzielić z innymi?

10 lutego 2020

Domowe sposoby na odporność u dzieci

2 września 2021

Skomentuj Cofnij

O nas

Na co dzień prowadzimy szkołę angielskiego dla dzieci i młodzieży Early Stage. Na tym blogu chcemy się dzielić z Tobą swoim spojrzeniem na świat dzieci i rodziców. Przedstawiamy naszą wizję szczęśliwego rodzicielstwa. Pokażemy Ci metody na to, jak wykorzystywać naturalną kreatywność Twojego dziecka, do tego żeby uczyło się efektywnie i z radością. Bywamy w różnych fajnych miejscach – będziemy się z Tobą dzielić opiniami i sugerować, gdzie warto spędzić czas ze swoim maluchem. Zapraszamy – korzystaj z tych materiałów, komentuj, a jeśli Ci się spodoba lub przyda – daj serduszko!!

Kurs języka angielskiego

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, co dzieje się w Early Stage - zapisz się do newslettera!

Administratorem danych osobowych jest ES EDUCATION Bochińska i Wspólnicy Spółka Komandytowa, wpisana do rejestru  przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000883647, ul. Pl. Wilsona 4/15, 01-626 Warszawa, NIP: 5252852107, REGON: 388226255 adres e-mail: d.osobowe@earlystage.pl („ES EDUCATION”).

Adres e-mail będzie przetwarzany jako dana osobowa, na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – „RODO”). Dane osobowe będą też przetwarzane, bo jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez ES EDUCATION Bochińska i Wspólnicy Spółka Komandytowa w związku z ustaleniem, dochodzeniem lub obroną ewentualnych roszczeń (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Dane osobowe przechowywane są do czasu odwołania zgody bądź też do zakończenia przesyłania przez ES EDUCATION informacji marketingowych. Zgoda na ich przetwarzanie może zostać wycofana w każdym momencie poprzez zaznaczenie rezygnacji w otrzymanej wiadomości e-mail z informacją marketingową przy czym nie wpłynie to na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed wycofaniem zgody (z uwzględnieniem okresów przedawnienia).

Ma Pani/Pan prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych do innego administratora oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Ma Pan/Pani również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (gdy przetwarzanie oparte jest na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Realizacja tych praw, poza wniesieniem skargi do organu nadzorczego, może odbywać się poprzez wskazanie swoich żądań i przesłanie ich na adres e-mail: d.osobowe@earlystage.pl lub w inny wybrany przez Panią/Pana sposób.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, nie wynika z przepisów, ale ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości otrzymania informacji marketingowych od ES EDUCATION. Na podstawie danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje, w tym nie stosuje się profilowania.

ES EDUCATION. informuje również, że dane osobowe przetwarzane są przy pomocy usług Facebook Inc. z siedzibą w Stanach Zjednoczonych i Facebook Limited z siedzibą w Irlandii, jako procesora, a tym samym dochodzi do przekazywania tych danych do państwa spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego tj. do Stanów Zjednoczonych Ameryki. Przekazanie takie jest możliwe, gdyż w/w odbiorcy danych powołują się w swoich politykach prywatności lub innych zasadach dotyczących ochrony danych osobowych na standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską. Informacje o zasadach dotyczących przetwarzania danych osobowych na w/w portalach znajdują się w dostępnych na ich stronach www dokumentach związanych z ochroną danych osobowych.

ES EDUCATION informuje również, że dane osobowe przetwarzane są przy pomocy usług Google LLC, jako procesora, a tym samym dochodzi do przekazywania tych danych do państwa spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego tj. do Stanów Zjednoczonych Ameryki. Przekazanie takie jest możliwe, gdyż podmiot Google LLC powołuje się w swoich politykach prywatności lub innych zasadach dotyczących ochrony danych osobowych na standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską. Informacje o zasadach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Google LLC znajdują się w dostępnych na jego stronach www dokumentach związanych z ochroną danych osobowych: https://policies.google.com/privacy?hl=pl-PL.

Najpopularniejsze wpisy

  • Daty po angielsku – jak je prawidłowo zapisywać i odczytywać?

  • Dni tygodnia po angielsku – skąd wzięły się ich nazwy?

  • Past Simple w pigułce – zastosowania i przykłady

  • Present Simple w pigułce – zastosowania i przykłady

  • Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka?

  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Wychowanie
  • Kreatywna nauka
  • Ciekawe miejsca
  • O nas
  • Kontakt

Powrót do góry