Blog Szkoły Angielskiego Early Stage
  • Wychowanie
    • Psychologia

      Jak pomóc dziecku radzić sobie ze stresem?

      4 lipca 2025

      Celebrowanie

      Dzień Dziecka po angielsku

      23 czerwca 2025

      Celebrowanie

      Dzień Ojca po angielsku

      23 czerwca 2025

      Wychowanie

      Zajęcia dodatkowe dla dzieci we Wrocławiu

      20 czerwca 2025

      Książki

      Książeczki po angielsku dla dzieci – jak…

      16 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Dlaczego warto myśleć o dodatkowym angielskim przed…

      1 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Celebrowanie

      Dzień Matki po angielsku

      12 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Piosenki dla przedszkolaków do nauki języka angielskiego

      9 maja 2025

      Wychowanie

      O podróżowaniu z dziećmi

      6 maja 2025

  • Kreatywna nauka
    • Kreatywna nauka

      Jak nauczyć się angielskiego szybko i skutecznie?…

      14 lipca 2025

      Gramatyka angielska

      Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne w języku angielskim

      2 lipca 2025

      Kreatywna nauka

      Angielski dla dzieci – jak wprowadzić angielski…

      2 lipca 2025

      Kreatywna nauka

      Let’s play! Nauka angielskiego przez zabawę

      25 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Co to jest lapbook i jak może…

      23 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Części ciała po angielsku – przegląd najważniejszych…

      20 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Upside Down od Early Stage: Nowy, zwariowany…

      17 czerwca 2025

      Gramatyka angielska

      Zaimki dzierżawcze w języku angielskim (possesive pronouns)

      10 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci – jak wybrać…

      2 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Dlaczego warto myśleć o dodatkowym angielskim przed…

      1 czerwca 2025

  • Ciekawe miejsca
    • Ciekawe miejsca

      Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow….

      15 kwietnia 2025

      Ciekawe miejsca

      Półkolonie zimowe, zimowisko czy rodzinny wyjazd? Co…

      7 stycznia 2025

      Ciekawe miejsca

      Najciekawsze górskie trasy z dziećmi

      16 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Góry zimą z dzieckiem – co warto…

      12 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Ferie zimowe – pomysły na zimowe aktywności…

      4 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Jak zorganizować dziecku wakacje w domu i…

      3 lipca 2024

      Ciekawe miejsca

      Majówka z dziećmi – ciekawe pomysły na…

      1 kwietnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Szkoła w Polsce a szkoła w Tajlandii…

      26 października 2023

      Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzenia w Anglii

      2 maja 2023

  • O nas
  • Kontakt

Blog Szkoły Angielskiego Early Stage

  • Wychowanie
    • Psychologia

      Jak pomóc dziecku radzić sobie ze stresem?

      4 lipca 2025

      Celebrowanie

      Dzień Dziecka po angielsku

      23 czerwca 2025

      Celebrowanie

      Dzień Ojca po angielsku

      23 czerwca 2025

      Wychowanie

      Zajęcia dodatkowe dla dzieci we Wrocławiu

      20 czerwca 2025

      Książki

      Książeczki po angielsku dla dzieci – jak…

      16 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Dlaczego warto myśleć o dodatkowym angielskim przed…

      1 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Celebrowanie

      Dzień Matki po angielsku

      12 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Piosenki dla przedszkolaków do nauki języka angielskiego

      9 maja 2025

      Wychowanie

      O podróżowaniu z dziećmi

      6 maja 2025

  • Kreatywna nauka
    • Kreatywna nauka

      Jak nauczyć się angielskiego szybko i skutecznie?…

      14 lipca 2025

      Gramatyka angielska

      Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne w języku angielskim

      2 lipca 2025

      Kreatywna nauka

      Angielski dla dzieci – jak wprowadzić angielski…

      2 lipca 2025

      Kreatywna nauka

      Let’s play! Nauka angielskiego przez zabawę

      25 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Co to jest lapbook i jak może…

      23 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Części ciała po angielsku – przegląd najważniejszych…

      20 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Upside Down od Early Stage: Nowy, zwariowany…

      17 czerwca 2025

      Gramatyka angielska

      Zaimki dzierżawcze w języku angielskim (possesive pronouns)

      10 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci – jak wybrać…

      2 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Dlaczego warto myśleć o dodatkowym angielskim przed…

      1 czerwca 2025

  • Ciekawe miejsca
    • Ciekawe miejsca

      Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow….

      15 kwietnia 2025

      Ciekawe miejsca

      Półkolonie zimowe, zimowisko czy rodzinny wyjazd? Co…

      7 stycznia 2025

      Ciekawe miejsca

      Najciekawsze górskie trasy z dziećmi

      16 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Góry zimą z dzieckiem – co warto…

      12 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Ferie zimowe – pomysły na zimowe aktywności…

      4 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Jak zorganizować dziecku wakacje w domu i…

      3 lipca 2024

      Ciekawe miejsca

      Majówka z dziećmi – ciekawe pomysły na…

      1 kwietnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Szkoła w Polsce a szkoła w Tajlandii…

      26 października 2023

      Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzenia w Anglii

      2 maja 2023

  • O nas
  • Kontakt
Wróć do earlystage.pl
Wychowanie

Jak przygotować dziecko (i siebie) do szkoły?

31 lipca 2024

W niektórych domach czas rekrutacji do szkoły podstawowej wiąże się z niepewnością – rodzicom towarzyszą obawy i wątpliwości dotyczące tego, czy ich dziecko jest naprawdę gotowe do tego, by od września pójść do szkoły. Jeśli Ty także jesteś w tej grupie, być może stawiasz sobie pytania o to, czy Twoje dziecko poradzi sobie ze szkolnymi obowiązkami i w relacjach z innymi dziećmi, czy da radę przyswoić przewidywany materiał, czy nie będzie przytłoczone pracami domowymi i czy „uniesie” stres związany z nowymi wyzwaniami. To są ważne pytania i z pewnością nie jesteś odosobniony(-na) w szukaniu odpowiedzi na nie. Autorką artykułu jest Justyna Kobyra, psycholog dziecięca.

Spis treści

Toggle
  • Czym jest gotowość szkolna?
  • Gotowość szkolna rodziny
  • Gotowość szkolna dziecka
  • Gotowość szkolna… szkoły

Zobacz też:

  • Wrześniowy dzwonek za pasem — jak przygotować dziecko na nowy rok szkolny?

Czym jest gotowość szkolna?

W kontekście rozpatrywania gotowości szkolnej zdarza się, że nasze myślenie idzie w jednym kierunku: gotowość szkolną rozumiemy jako gotowość dziecka do podjęcia nauki w szkole. Myślimy tak: szkoła stawia przed dzieckiem szereg różnorodnych wymagań, a dziecko powinno umieć sobie z nimi poradzić. Powinno więc posiadać pewien zestaw cech i umiejętności niezbędnych na starcie szkolnym. Jeśli je ma (lub ma w większości), to da sobie radę. Dziecko ma się wpasować w wymagania systemu edukacji – punkt ciężkości leży tu wyraźnie po stronie dziecka.

A co jeśli się nie wpasowuje? Trzeba je bardziej stymulować, musi ćwiczyć, ma nadrabiać braki – a wszystko po to, by mogło się dostosować do wymagań i jakoś podołać w szkole.

Ja zachęcam do innego spojrzenia na temat gotowości szkolnej Twojego dziecka – wyjścia poza myślenie jednowymiarowe i spojrzenia z szerszej perspektywy. To, czy Twoje dziecko odnajdzie się w szkole, czy będzie to dla niego dobrze spędzony i wykorzystany czas, czy będzie mogło się nim cieszyć i się rozwijać, nie zależy jedynie od niego i od tego, co aktualnie potrafi.

Od czego jeszcze zatem będzie to zależało?

Gotowość szkolna dziecka to efekt interakcji trzech równie ważnych składowych:

  • gotowości rodziny do podjęcia przez dziecko nauki,
  • gotowości samego dziecka,
  • gotowości szkoły do przyjęcia tego konkretnego dziecka i stworzenia mu odpowiednich warunków.

Gdy przyjrzymy się uważnie im wszystkim, łatwej będzie znaleźć odpowiedź na pytanie, czy dziecko jest gotowe, by pójść do szkoły. A jeśli nie – to czego potrzebuje, by tę gotowość osiągnąć.

Gotowość szkolna rodziny

Jak powszechnie wiadomo, szkoła stawia przed dzieckiem wiele różnorodnych wyzwań. Jednak nie tylko ono stoi w obliczu wyzwań – stoją wobec nich również rodzice. Pójście dziecka do szkoły to duża zmiana dla całej rodziny. Może się wiązać z koniecznością przeorganizowania dotychczasowych obowiązków, zmianami w strukturze dnia, w sposobie funkcjonowania zawodowego rodziców, z wejściem w nową społeczność szkolną, z większą liczbą zobowiązań. To może generować początkowe zamieszanie, niepewność, stres.

Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy Wasza rodzina – a ściślej: Wy jako rodzice – macie zasoby, by tym zmianom sprostać? Jeśli tak – łatwiej Wam będzie wspierać dziecko, które wejdzie w nowy dla siebie etap.

Inną ważną kwestią może być przyjrzenie się własnym doświadczeniom z czasów szkolnych: czy wspominasz szkołę jako (z grubsza) przyjemny czas? Czy uważasz, że zadziało się tam wiele dobrych dla Ciebie rzeczy? Czy sądzisz, że podobnie może mieć Twój syn albo córka? A może szkoła to była dla Ciebie „drogą przez mękę” i obawiasz się, że teraz Twoje dziecko (a Ty razem z nim) na nią wejdzie?

Twoje doświadczenia i sposób widzenia sytuacji mogą mieć wpływ na to, jak będzie ją odbierało Twoje dziecko. Warto pomyśleć sobie, o tym, jakie uczucia i emocje pojawiają się na myśl o pójściu dziecka do szkoły. Najczęściej będzie to mieszanka różnych emocji – i pozytywnych, i tych mniej przyjemnych. Jeśli jednak w związku z pójściem dziecka do szkoły przeżywasz głównie trudne emocje i uczucia, na przykład dużo lęku, niepewności czy napięcia, warto bliżej się temu przyjrzeć i spróbować zobaczyć, o co może chodzić, z czym tak naprawdę jest Ci trudno. Dzięki temu unikniesz przenoszenia własnych emocji na dziecko, po to, by mogło ono we własnym rytmie rozpocząć nowy, szkolny rozdział.

Ważny jest też ogólny klimat panujący w Waszej rodzinie – jak radzicie sobie z wyzwaniami, jak się ze sobą porozumiewacie, czy przeżywanie aktualnie jakieś kryzysy. Już samo pójście dziecka do szkoły dla niejednego sześcio- czy siedmiolatka jest sporym wyzwaniem; jeśli dojdą do tego kryzysy w rodzinie i klimat niestwarzający poczucia bezpieczeństwa, start szkolny dziecka może być utrudniony.

Sprawdź też:

  • Jak wspierać dziecko w budowaniu poczucia własnej wartości?
  • Jak dbać o zdrowie psychiczne dziecka już od najmłodszych lat?

banner angielski dla dzieci i młodzieży w Twojej okolicy

Gotowość szkolna dziecka

Gotowość dziecka zależy między innymi od procesów dojrzewania biologicznego (rozwoju odpowiednich struktur mózgowych, wzrostu masy ciała, mięśni, kości, rozwoju zmysłów), które odbywają się we własnym rytmie i wymagają czasu. Ponadto, wpływa na nią środowisko – zarówno domowe, jak i przedszkolne – stwarzając dziecku warunki, przestrzeń i okazje do rozwoju. Bardzo ważną rzeczą, składającą się na gotowość dziecka, jest jego własna aktywność. Dzieci mają w sobie naturalną potrzebę rozwoju: poznawania nowych rzeczy, doświadczania, eksperymentowania, ćwiczenia. Dzięki temu nabywają nowe, ważne umiejętności potrzebne między innymi u progu szkoły. Czasami dorosłym, którzy patrzą z boku, wydaje się, że dzieci „tylko” się bawią, a one w tym czasie uczą się na przykład trudnej sztuki współpracy, negocjacji czy szukania kompromisu. Nie trzeba się zbytnio rozpisywać, jak ważne są to kompetencje nie tylko w szkole, ale w życiu w ogóle.

Na jakie aspekty funkcjonowania dziecka warto zwrócić uwagę w kontekście gotowości szkolnej? Z pewnością trzeba spojrzeć na dziecko całościowo – zarówno od strony tego, jak rozwija się jego ciało (czy jest zdrowe, czy się szybko nie męczy, czy jego zmysły (np. wzrok, słuch) działają prawidłowo lub są odpowiednio skorygowane, czy jest sprawne ruchowo – zarówno w zakresie sprawności całego ciała, jak i ręki), poprzez to, jak rozwija się jego umysł (czy potrafi koncentrować uwagę, czy umie zapamiętywać ważne informacje, czy dostrzega związki przyczynowo–skutkowe, jaką ma wiedzę na temat otaczającego świata), po rozwój dziecka w sferze społeczno-emocjonalnej (czy raczej radzi sobie z napięciem emocjonalnym w sposób dobry dla niego i niekrzywdzący innych, czy potrafi nawiązywać i utrzymywać satysfakcjonujące relacje z innymi). Ważnymi kompetencjami u progu szkoły będą ponadto: umiejętność samodzielnego zaspokajania swoich potrzeb w nowym środowisku, zdolność do funkcjonowania w grupie obcych dzieci, zdolność do kontaktu z wychowawcą i pracy pod jego kierunkiem.

Czasami zdarza się, że od dzieci zaczynających swoją przygodę z edukacją oczekuje się, że w ogóle nie będą okazywały złości czy innych trudnych emocji – będą chodzącymi oazami spokoju czy mistrzami dyplomacji w rozwiązywaniu konfliktów. Oczywiście jest to złudne oczekiwanie – nierealne do spełnienia ani przez sześcio- czy siedmiolatka, ani nawet przez osobę dorosłą. Bardziej zasadne wydaje się zadanie pytania, czy dziecko w większości sytuacji potrafi skontrolować swoje emocje, wyrażając je w sposób akceptowany społecznie, czy jego umiejętności w tym zakresie rosną, czy być może dziecko ma z tym duże kłopoty.

Jak wesprzeć dziecko w tym, by mogło rozwijać swoją gotowość do pójścia do szkoły?

  1. Daj mu czas i bądź cierpliwy(-wa) – nie przyspieszaj na siłę procesu dojrzewania i osiągania przez dziecko wspomnianej gotowości – im mniej presji, tym lepiej.
  2. Stwarzaj okazje do poznawania różnych rzeczy, eksperymentowania, ćwiczenia – pobudzaj ciekawość dziecka, ale rób to tak, by proponowane aktywności były dostosowane do jego potrzeb i możliwości.
  3. Zapewnij dziecku potrzebą mu ilość ruchu i aktywności fizycznej.
  4. Zadbaj o odpoczynek, sen, zbilansowaną dietę dla dziecka.
  5. Upewnij się, czy pod kątem zdrowotnym wszystko jest z dzieckiem w porządku.
  6. Stwarzaj synowi/ córce różnorodne okazje do kontaktów z innymi: dziećmi i dorosłymi.
  7. Wspieraj dziecko w pokonywaniu codziennych trudności, ale nie wyręczaj go w tym – niech będzie coraz bardziej samodzielne i niech cieszy się tym, że takie się staje.
  8. Rozmawiaj z dzieckiem o emocjach, wspólnie szukajcie różnych sposobów radzenia sobie z nimi.

Sprawdź też:

  • Jak rozmawiać z dzieckiem o emocjach?
  • Jak oswoić dziecięcy strach i lęk? [DARMOWE WEBINARIUM]
  • Emocje w rodzinie [DARMOWE WEBINARIUM]
  • Książki o emocjach dla dzieci
  • Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka?
  • Emocje w procesie uczenia się: Jak emocje wpływają na naukę?
  • Smutek – o czym chce nam powiedzieć? [DARMOWE WEBINARIUM]

Gotowość szkolna… szkoły

Gotowość samej szkoły jest istotnym elementem składowym układanki. Trudno jest rozpatrywać gotowość szkolną dziecka bez wiedzy na temat tego, do jakiej placówki ono idzie. Jaka panuje tam atmosfera? Jakie jest podejście nauczycieli? Jaką ofertę ma szkoła? Czy jest ona w stanie odpowiedzieć na potrzeby tego konkretnego dziecka?

Czasami może być tak, że dla jednego dziecka dana placówka będzie jak najbardziej w porządku, będzie sprzyjała budowaniu jego gotowości szkolnej, a dla innego już nie. Ważne jest, by mieć świadomość tego, czego dziecko potrzebuje – jakie są jego mocne strony, z czym ewentualnie ma trudność (pomocna może tu być rozmowa z wychowawcą albo psychologiem przedszkolnym lub z poradni psychologiczno-pedagogicznej, pod opieką której jest przedszkole) i zobaczyć, czy szkoła jest w stanie na te potrzeby odpowiedzieć. Można to zrobić idąc na „drzwi otwarte” i rozmawiając z nauczycielami albo zasięgając informacji na temat szkoły od rodziców, których dzieci już tam są.

Gotowość szkoły na przyjęcie dziecka może się ujawniać poprzez wrażliwość instytucji na zmieniające się potrzeby dziecka i umiejętność elastycznego dostosowania warunków czy wymagań do tych potrzeb. Dziecko w szkole spędzi najbliższe lata – jego potrzeby i możliwości mogą i będą się zmieniać – czy szkoła jest w stanie elastycznie na to odpowiadać? Warto sprawdzać, jak dana szkoła prezentuje się w tej kwestii – coraz więcej jest miejsc, w których bierze się pod uwagę zmieniające się potrzeby dzieci (i rodziców).

Gotowość szkolna dziecka nie jest sprawą jedynie samego dziecka – wpływa na nią także jego otoczenie: dom rodzinny i szkoła, do której ono pójdzie. Szukając strategii, jak wesprzeć rozwój gotowości szkolnej dziecka, bardzo istotne jest, by o tym pamiętać: patrzeć szeroko i szukać rozwiązań w każdym z tych obszarów.

Autorka: Justyna Kobyra, psycholog dziecięcy

Jak przygotować dziecko (i siebie) do szkoły? was last modified: 13 maja, 2025 by Anna Wiśniewska
gotowość szkolnaporadnik pierwszoklasisty
2 473 odsłony
2
Facebook LinkedIn

Zobacz też

Nerwica u dziecka – czym się objawia...

17 października 2021

Czy dzieci powinny pomagać w domu?

16 kwietnia 2025

Wady wzroku u dzieci – jak je...

20 września 2021

Cykl o rozwoju. Starsze dzieciństwo.

2 kwietnia 2019

Książki psychologiczne jako pomysł na prezent na...

5 grudnia 2024

O podróżowaniu z dziećmi

6 maja 2025

Anglicyzmy – zapożyczenia z angielskiego. Definicja, przykłady

3 kwietnia 2025

Celebracja małych i dużych sukcesów. Dlaczego warto...

2 lipca 2024

Dlaczego kontakt z naturą jest ważny dla...

19 października 2021

Jak długo dziecko powinno uczyć się języka...

4 kwietnia 2021

Skomentuj Cofnij

Kurs języka angielskiego dla dzieci i młodzieży

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, co dzieje się w Early Stage - zapisz się do newslettera!

Administratorem danych osobowych jest ES EDUCATION Bochińska i Wspólnicy Spółka Komandytowa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000883647, ul. Pl. Wilsona 4/15, 01-626 Warszawa, NIP: 5252852107, REGON: 388226255, adres e-mail: biuro.@earlystage.pl („ES EDUCATION”).

Adres e-mail i imię będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – „RODO”).

Dane osobowe będą też przetwarzane, bo jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów ES EDUCATION, polegających na dochodzeniu roszczeń przysługujących ES EDUCATION i obronie przed roszczeniami kierowanymi w stosunku do ES EDUCATION, w związku z ustaleniem, dochodzeniem lub obroną ewentualnych roszczeń (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Dane osobowe przechowywane są do czasu odwołania zgody bądź też do zakończenia przesyłania przez ES EDUCATION informacji marketingowych, cokolwiek nastąpi wcześniej. Zgoda na ich przetwarzanie może zostać wycofana w każdym momencie, w szczególności poprzez wysłanie rezygnacji na adres e-mail d.osobowe@earlystage.pl lub poprzez zaznaczenie rezygnacji w otrzymanej wiadomości e-mail z informacją marketingową, przy czym nie wpłynie to na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed wycofaniem zgody (z uwzględnieniem okresów przedawnienia).

Masz prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych do innego administratora oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (gdy przetwarzanie oparte jest na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Realizacja tych praw, poza wniesieniem skargi do organu nadzorczego, może odbywać się poprzez wskazanie swoich żądań i przesłanie ich na adres e-mail: d.osobowe@earlystage.pl lub w inny wybrany sposób.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, nie wynika z przepisów, ale ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości otrzymania informacji marketingowych od ES EDUCATION. Na podstawie danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje, w tym nie stosuje się profilowania.
ES EDUCATION informuje, że podane dane osobowe przetwarzane są przy pomocy usług Google LLC, a tym samym dochodzi do przekazywania tych danych do państwa spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego tj. do Stanów Zjednoczonych. Przekazanie takie jest możliwe, gdyż podmiot Google LLC powołuje się w swoich politykach prywatności lub innych zasadach dotyczących ochrony danych osobowych na standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską oraz powołuje się w swoich politykach prywatności lub innych zasadach dotyczących ochrony danych osobowych na standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską. Informacje o zasadach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Google LLC znajdują się w dostępnych na jego stronach www dokumentach związanych z ochroną danych osobowych: https://policies.google.com/privacy?hl=en-US.

ES EDUCATION może przekazać dane osobowe, jak również może powierzyć przetwarzanie danych osobowych w innych zakresach, podmiotom współpracującym z ES EDUCATION, a w szczególności:
• podmiotom świadczącym usługi wsparcia marketingowego,
• podmiotom świadczącym usługi IT.

Zgodnie z zawartymi z podmiotami będącymi procesorami umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych ES EDUCATION wymaga od tych podmiotów zgodnego z przepisami prawa stopnia ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych przez te podmioty.

Zastrzegamy sobie również prawo ujawnienia wybranych danych właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

Najpopularniejsze wpisy

  • Co to jest lapbook i jak może pomóc w nauce angielskiego z dziećmi? Pomysły i inspiracje

  • Upside Down od Early Stage: Nowy, zwariowany kurs i podręcznik do angielskiego dla 1 i 2 klasy!

  • Książeczki po angielsku dla dzieci – jak wybrać i dlaczego warto?

  • Daty po angielsku – jak je prawidłowo zapisywać i odczytywać?

  • Dni tygodnia po angielsku. Jak je pisać, czytać, zapamiętać?

  • Poziomy znajomości języka angielskiego – jak określić, na którym jest dziecko?

  • Jak napisać maila po angielsku? Zwroty, wzory, przykłady

  • Poznaj najtrudniejsze języki świata

  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Wychowanie
  • Kreatywna nauka
  • Ciekawe miejsca
  • O nas
  • Kontakt

Powrót do góry