Oto kolejna już odsłona cyklu o naszych 12 supermocach! A czym one są? Przypomnijmy: to elementy naszej metody nauczania i kursów, składające się na efektywną naukę angielskiego przez uczniów Early Stage. We wpisach opowiadamy o ich praktycznych zastosowaniu podczas zajęć w klasach. Odkrywamy przed Wami sekret szybkiego zapamiętywania słów, systematycznego rozwijania komunikatywności i doskonałego rozumienia tekstów w języku angielskim. Przeczytacie o humorze, spiralności, kreatywności, a nawet o muzyce! Zaczęliśmy nasz cykl od wpisu o autorskich materiałach, a dziś zapraszamy do zapoznania się z supermocą KRYTYCZNE MYŚLENIE. Życzymy przyjemnej lektury!
Krytyczne myślenie, jak używamy go w szkole angielskiego Early Stage?
W Early Stage systematycznie przygotowujemy uczniów do samodzielnego, krytycznego myślenia i zachęcamy do używania tej umiejętności jako narzędzia.
Stosując różnorodne zadania, inspirujemy do stawiania i weryfikowania hipotez, szukania własnych odpowiedzi na ważne pytania, porównywania informacji i wyciągania wniosków. Poniżej opisujemy Iwonę Blecharczyk, która jest kierowczynią ciężarówki, a także prowadzi swój biznes. W zadaniu pytamy uczniów, o ich zdanie na jej temat. Czy ją podziwiają, a może jednka nie?
Poprzez zadawanie wielu różnorodnych pytań, uruchamiamy proces myślowy, rozpalając umiejętność refleksyjnego patrzenia na świat i własny rozwój. Nasi uczniowie często udzielają niesztampowych odpowiedzi, bo przyzwyczajeni są do kwestionowania, analizowania, syntetyzowania i autonomicznego podejmowania decyzji. Od najmłodszych lat uczymy uczniów porównywania obrazków i tworzenia na podstawie obrazków historii, co wykształca podstawy do rozbudowanego myślenia krytycznego na wyższych poziomach.
Niżej przedstawiamy jedno z zadań z naszej autorskiej książki, uczniowie mają znaleźć obrazek, który nie pasuje do reszty i uargumentować, dlaczego to akurat ten został przez nich wybrany.
Własne zdanie ma siłę!
Stawiamy na analizowanie, dedukowanie i podsumowywanie, by uczniowie mogli odkrywać własne zdanie. W opracowanych przez nas ćwiczeniach uczniowie za pomocą wcielenia się w role odgrywają sytuację, prosząc o radę, używając narzuconych (tych, które obecnie ćwiczą) struktur gramatycznych. Tego typu odgrywanie ról działa niezwykle stymulująco na myślenie i zapamiętywanie, więc w Early Stage korzystamy z niego jak najczęściej!
W praktyce stosujemy struktury i strategie pomocne w prezentowaniu swoich poglądów w przemyślany i zrozumiały sposób. Wszystkie te aktywności stymulują rozwój językowy i wznoszą na wyższy poziom umiejętności sprawnej komunikacji ustnej i pisemnej. Bardzo często w naszych podręcznikach wprowadzamy strukturę gramatyczną (np.: drugi tryb warunkowy), aby zaraz potem wykorzystać ją do mówienia o hipotetycznych sytuacjach. Tak, by uczniowie „poczuli” gramatykę, tworząc własne zdania, a nie tylko te, które przeczytają w książkach.
Krytyczne myślenie rozwija i otwiera umysł dziecka
W Early Stage uczymy krytycznego myślenia, również dbając o otwartość na świat i walcząc ze stereotypami poprzez naukę języka angielskiego. Ucząc kreatywnego tworzenia notatek, rozwijamy umiejętność organizacji wiedzy, porządkowania i systematyzowania jej. Umiejętność organizowania wiedzy, a także sprawnego sporządzania efektywnych notatek jest podstawą krytycznego myślenia i podejścia do wiedzy.
Zatem w Early Stage łączymy doskonałą metodykę, ciekawe materiały, stopniowanie wyzwań językowych, a także kompetencje XXI wieku takie jak: kreatywność, komunikacja czy krytyczne myślenie. Dzięki temu nasi uczniowie rozwijają się nie tylko w aspekcie językowym, ich edukacja jest wielotorowa i wszechstronna. Kończą nasze kursy, wyposażeni we wszelkie umiejętności, by otwarcie, krytycznie i autonomicznie wypowiadać się na temat większości tematów ich dotyczących. Sprawdź naszą metodę i zyskaj kurs idealny dla Twojego dziecka.
Artykuł napisała: Beata Wysocka — metodyczka główna Early Stage