Blog Szkoły Angielskiego Early Stage
  • Wychowanie
    • Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Wychowanie

      Dzień Matki po angielsku

      12 maja 2025

      Wychowanie

      O podróżowaniu z dziećmi

      6 maja 2025

      Wychowanie

      Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka?

      1 maja 2025

      Wychowanie

      Zajęcia dodatkowe dla dzieci w Gdańsku

      30 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Czy dzieci powinny pomagać w domu?

      16 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Nauka angielskiego w domu i codzienne obowiązki…

      15 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Obowiązki dziecka w domu. Jak je odczarować…

      13 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Anglicyzmy – zapożyczenia z angielskiego. Definicja, przykłady

      3 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Jak wyciszyć przebodźcowane dziecko?

      21 marca 2025

  • Kreatywna nauka
    • Kreatywna nauka

      Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci – jak wybrać…

      2 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Dlaczego warto myśleć o dodatkowym angielskim przed…

      1 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Conditionals, czyli zdania warunkowe w języku angielskim

      31 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Rymowanki dla dzieci do nauki języka angielskiego

      29 maja 2025

      Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Present Perfect Continuous – budowa i zastosowanie

      19 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Spotkanie poziomujące z angielskiego – co, jak…

      18 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Czy muzyka pomaga w nauce? Jak muzyka…

      15 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak napisać rozprawkę po angielsku? For and…

      12 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak wykorzystywać muzykę do nauki angielskiego?

      10 maja 2025

  • Ciekawe miejsca
    • Ciekawe miejsca

      Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow….

      15 kwietnia 2025

      Ciekawe miejsca

      Półkolonie zimowe, zimowisko czy rodzinny wyjazd? Co…

      7 stycznia 2025

      Ciekawe miejsca

      Najciekawsze górskie trasy z dziećmi

      16 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Góry zimą z dzieckiem – co warto…

      12 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Ferie zimowe – pomysły na zimowe aktywności…

      4 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Jak zorganizować dziecku wakacje w domu i…

      3 lipca 2024

      Ciekawe miejsca

      Majówka z dziećmi – ciekawe pomysły na…

      1 kwietnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Szkoła w Polsce a szkoła w Tajlandii…

      26 października 2023

      Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzenia w Anglii

      2 maja 2023

  • O nas
  • Kontakt

Blog Szkoły Angielskiego Early Stage

  • Wychowanie
    • Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Wychowanie

      Dzień Matki po angielsku

      12 maja 2025

      Wychowanie

      O podróżowaniu z dziećmi

      6 maja 2025

      Wychowanie

      Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka?

      1 maja 2025

      Wychowanie

      Zajęcia dodatkowe dla dzieci w Gdańsku

      30 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Czy dzieci powinny pomagać w domu?

      16 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Nauka angielskiego w domu i codzienne obowiązki…

      15 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Obowiązki dziecka w domu. Jak je odczarować…

      13 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Anglicyzmy – zapożyczenia z angielskiego. Definicja, przykłady

      3 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Jak wyciszyć przebodźcowane dziecko?

      21 marca 2025

  • Kreatywna nauka
    • Kreatywna nauka

      Zajęcia pozalekcyjne dla dzieci – jak wybrać…

      2 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Dlaczego warto myśleć o dodatkowym angielskim przed…

      1 czerwca 2025

      Kreatywna nauka

      Conditionals, czyli zdania warunkowe w języku angielskim

      31 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Rymowanki dla dzieci do nauki języka angielskiego

      29 maja 2025

      Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      21 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Present Perfect Continuous – budowa i zastosowanie

      19 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Spotkanie poziomujące z angielskiego – co, jak…

      18 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Czy muzyka pomaga w nauce? Jak muzyka…

      15 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak napisać rozprawkę po angielsku? For and…

      12 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak wykorzystywać muzykę do nauki angielskiego?

      10 maja 2025

  • Ciekawe miejsca
    • Ciekawe miejsca

      Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow….

      15 kwietnia 2025

      Ciekawe miejsca

      Półkolonie zimowe, zimowisko czy rodzinny wyjazd? Co…

      7 stycznia 2025

      Ciekawe miejsca

      Najciekawsze górskie trasy z dziećmi

      16 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Góry zimą z dzieckiem – co warto…

      12 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Ferie zimowe – pomysły na zimowe aktywności…

      4 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Jak zorganizować dziecku wakacje w domu i…

      3 lipca 2024

      Ciekawe miejsca

      Majówka z dziećmi – ciekawe pomysły na…

      1 kwietnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Szkoła w Polsce a szkoła w Tajlandii…

      26 października 2023

      Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzenia w Anglii

      2 maja 2023

  • O nas
  • Kontakt
Wróć do earlystage.pl
Wychowanie

Święta w czasach pandemii – czyli Boże Narodzenie z nieproszonym gościem w tle

15 grudnia 2020
jak podejść do świąt w czasach pandemii

Zapewne każdy kojarzy tę tradycję, która nakazuje przygotować na świątecznym stole dodatkowe nakrycie dla niespodziewanego gościa – wędrowca. Święta Bożego Narodzenia w 2020 roku będą o tyle wyjątkowe, że pewnie w każdym domu będzie można – mniej lub bardziej – poczuć obecność nieznanego i budzącego różne emocje „gościa”, jakim jest koronawirus. I choć nie jest to gość mile widziany, to pewne jest, że w te Święta będzie z nami.

Czy atmosfera trwającej na świecie pandemii wpłynie na przeżywaną przez nas (i nasze dzieci) „magię świąt”? Jak radzić sobie ze stresem, którego doświadczamy? Czy dawać dzieciom do zrozumienia, że te Święta będą inne, czy wręcz przeciwnie – organizować je tak, jak co roku, by choć na chwilę móc zapomnieć o tym, co się dookoła nas dzieje? 

Bycie w zgodzie z prawdą

Bardzo ważne jest, żeby nie zakłamywać przed dziećmi rzeczywistości. Jeśli w tym roku postanowicie, że nie wyjeżdżacie na Święta do rodziny jak zazwyczaj, omówcie tę kwestię także z dziećmi. Powiedzcie, jaki jest powód takiej decyzji. Jeśli pojawią się jakieś pytania, odpowiedzcie na nie w zgodzie z prawdą i Waszą wiedzą. Być może dzieci zareagują rozczarowaniem? Może złością? Może się ucieszą? A może doświadczą mieszanki różnych uczuć? Niezależnie od tego, co konkretnie będą przeżywać, ważne jest, żeby na ich uczucia zaakceptować, spróbować nazwać, powiedzieć, że mają prawo tak daną sytuację widzieć i czuć.

Te Święta w wielu domach nie będą „takie jak zwykle” i dzieci to odczują, często na długo przed samym Bożym Narodzeniem. Jeśli nikt z nimi na ten temat nie porozmawia, zostaną same z własnymi domysłami i niepewnością. To z kolei może powodować nasilenie lęku. Jeśli w domu są starsze dzieci, warto wspólnie zastanowić się nad kształtem tegorocznych Świąt. Omówić sytuację, ustalić, co jest w niej możliwe, a co nie, przedyskutować różne pomysły i spróbować dojść do jakiegoś wspólnego rozwiązania. 

Czasami mniej, znaczy więcej

Warto pamiętać, że aktualna sytuacja związana z epidemią może wywoływać wiele emocji, także tych trudnych jak: gniew, strach, bezsilność, niepewność. Jeśli czasami czujesz się zmęczony, bywasz przytłoczony myślami czy uczuciami związanymi z tym, co się dzieje dookoła, to warto przede wszystkim dać sobie do tego prawo i odpuścić przygotowanie „idealnych świąt”. Własne przeżycia złości, żalu czy lęku to duży ciężar, z którym psychika musi sobie radzić. Gdy dołożymy do tego pogoń za urządzeniem świąt jak z bajki, może się okazać, że nasze własne, nierealistyczne wymagania nas przygniotą. Zamiast miłych, świątecznych chwil czekają nas wtedy święta podszyte pretensjami, rozdrażnieniem czy niechęcią i zmęczeniem.

Może cię również zainteresować kolejny wpisCzytaj też: Dlaczego dzieci nie potrzebują idealnych rodziców?

Ważne jest, żeby uznać najpierw przed sobą, a potem także przed dziećmi, że te Święta nie będą zupełnie zwyczajne, że czasy są trudne i że mamy prawo przeżywać je na swój sposób i nie wyrabiać się teraz z całym natłokiem świątecznych obowiązków. Przyjęcie tego, jak jest i dopuszczenie do świadomości, że tegoroczne Święta nie muszą być „na 100%” może przynieść dużą ulgę. Zrobienie całą rodziną „planu minimum” i trzymanie się go także będzie odciążające. W tym wypadku „mniej” w kontekście przygotowań do świąt przełoży się na „więcej” w innych obszarach – np. w obszarze wspólnie spędzonego czasu, odpoczynku czy zadbania o siebie i swoje emocje.

Czego potrzebują dzieci w Święta?

Właściwie niezależnie od tego, czy trwa pandemia, czy nie – dziecięce potrzeby nie ulegają zmianie. Dzieci potrzebują bezpieczeństwa, bliskości, miłości, czasu na swobodną aktywność i zabawę. Niezależnie od tego, jak i gdzie będziecie spędzać tegoroczne Święta, warto o tych potrzebach pamiętać. Świetnym sposobem na budowanie bliskości, także w okresie świątecznym, jest praktykowanie własnych, rodzinnych rytuałów. Pełnią one niezwykle ważną, więziotwórczą rolę. Same Święta dostarczają wielu pomysłów na rytuały: wspólne lepienie pierogów, ubieranie choinki, przystrajanie domu/ balkonu czy rodzinny konkurs na najładniej zaśpiewaną kolędę to tylko kilka z nich. Wspólny rytuał w czasie świątecznym nie musi być związany stricte z tradycją Bożego Narodzenia. To może być np. maraton filmowy w pierwszy dzień Świąt albo wyjście na narty, jeśli mieszkacie gdzieś w pobliżu gór i to lubicie.

wspólne spędzanie czasu podczas świąt

Może cię również zainteresować kolejny wpisCzytaj też: Jak zaangażować dzieci w przygotowania do Świąt?

Myśląc o rodzinnych rytuałach warto pamiętać, że chodzi w nich o coś zdecydowanie więcej niż tylko zrobienie danej rzeczy. Ich celem i sensem jest wspólne spędzenie czasu w dobrej atmosferze. Ważniejsze od tego, jak coś będzie zrobione, jak będzie wyglądało czy smakowało jest to, że będzie wykonane razem w atmosferze śmiechu i życzliwości. Że np. lepiąc pierogi czy ubierając choinkę będzie można ze sobą porozmawiać czy pożartować. Dla dzieci takie chwile to kapitał niezapomnianych wspomnień na całe późniejsze życie. Takie WSPÓLNE RAZEM rodziców i dzieci nie tylko buduje rodzinne więzi, ale daje poczucie bliskości i bezpieczeństwa. Są to uniwersalne, dziecięce (i dorosłe) potrzeby, jednak w czasie pandemii ich nasilenie może wzrastać.

Czas dla siebie

Okres świąteczny wiąże się ze sporą ilością czasu wolnego, który spędzamy w gronie najbliższych. Z jednej strony każdy potrzebuje bliskości i wspólnych aktywności, z drugiej – potrzeba odetchnięcia od tego, co jest robione razem i pobycia tylko ze sobą jest równie ważna i uniwersalna. Nawet jeśli Święta kojarzą się z „rodzinnym czasem”, warto wykroić w nich choć trochę czasu tylko dla siebie. Będzie to miało podwójną korzyść – pozwoli zaspokoić potrzebę autonomii i zadbania tylko o siebie, jednocześnie pozwoli jeszcze bardziej docenić i nacieszyć się tym wspólnie spędzonym czasem (kiedy jesteśmy sami mamy okazję zatęsknić za bliskimi).

Jeśli zatem będziecie planować nadchodzące Święta, warto zadbać, by w tym planie obok chwil, gdy jesteście razem, znalazł się czas samodzielnej aktywności i odpoczynku dla każdego – dużych i małych. 

Jak podejść do prezentów?

Tak jak to zostało napisane powyżej – do prawidłowego rozwoju dzieci potrzebują bezpieczeństwa, bliskości, miłości, czasu na swobodną aktywność i zabawę. Nie potrzebują natomiast drogich gadżetów. Te ostatnie to bardziej zachcianki, które co prawda nie są niezbędne, ale mogą zwyczajnie sprawić przyjemność. Jeśli jako rodzica stać Cię na nie i masz ochotę sprawić dziecku frajdę, to oczywiście jest w porządku. Pamiętaj tylko o dwóch kwestiach: po pierwsze, prezent powinien być kupowany z myślą o dziecku. To powinno być coś, co naprawdę sprawi dziecku radość – coś, o czym ono marzy od dawna, czego chce. Nie coś, co podoba się Tobie, jest akurat w modzie albo jest kupowane na ostatnią chwilę i doradzone przez ekspedientkę w sklepie.

jak podejść do świąt w czasie pandemii?

Może cię również zainteresować kolejny wpisCzytaj też:  Święta, dzieci i komercja… Jak uniknąć tego połączenia?

Drugą sprawą jest, by kupowanie prezentów było dodatkiem do dbania o te podstawowe, psychologiczne potrzeby dziecka. Nie próbuj rekompensować dziecku tego, że nie masz dla niego czasu poprzez kupowanie mu drogich rzeczy. Nic nie zastąpi mu czasu z Tobą. W takiej sytuacji przemyśl swoje życiowe priorytety, zamiast zagłuszać sumienie drogimi zakupami.

W te Święta wiele rodzin może mieć jednak inne dylematy. Może być tak, że rodzice martwią się o swoją pracę lub któreś z nich już ją straciło. W takich okolicznościach nie sposób wydawać dużo pieniędzy na świąteczne upominki. Z pewnością nie należy udawać przed dziećmi, że w stosunku do zeszłego roku nic się nie zmieniło i tegoroczne prezenty będą tak samo obfite. Jeśli są to starsze dzieci, należy z nimi o tym szczerze porozmawiać. Ważne, żeby ta rozmowa odbyła się bez obwiniania siebie nawzajem, pretensji, złości czy żalu.

Nie należy też dzieci obarczać odpowiedzialnością za sytuację bytową Waszej rodziny. Tu sprawa jest prosta – za kwestie finansowe w rodzinie odpowiadają rodzice, dzieci natomiast mogą być po prostu poinformowane, że w tym roku Święta nie będą wystawne. Muszą jednak usłyszeć, że rodzice trzymają rękę na pulsie i dbają o ich bezpieczeństwo (także to bytowe). Trzeba spokojnie przedstawić sytuację dzieciom, mówiąc na przykład, że w związku z tym, że jeden z rodziców stracił pracę, musicie jako rodzina przemyśleć kwestię tegorocznych prezentów. Takie otwarte postawienie sprawy może pobudzić Waszą kreatywność – może wymyślicie, że w tym roku robicie własnoręczne prezenty dla siebie nawzajem? Może ustalicie, że robicie zrzutkę na jeden, wspólny prezent dla całej rodziny (np. zestaw do robienia sushi, bo wszyscy je bardzo lubicie i chcielibyście samodzielnie je przyrządzać )? Takie podejście będzie też lekcją dla dzieci na temat tego, jak rozsądnie zarządzać budżetem w czasach trudniejszych pod względem finansowym. 

Nowe czasy potrzebują nowego podejścia

Czasami bywa tak, że nowe problemy chcemy rozwiązywać starymi metodami. Najczęściej tak się jednak nie da. Nowe, wymagające czasy wymuszają na nas elastyczne podejście i szukanie nowych strategii radzenia sobie z wyzwaniami, jakie niosą. Podobnie może być z organizacją tegorocznych Świąt. Nie sposób podejść do nich, jak do każdych poprzednich, ponieważ realia, w jakich się odbędą są diametralnie inne. Najważniejsze to uznać ten fakt i wspólnie zastanowić się, jak Wy jako rodzina chcecie je spędzić – w zgodzie z własnymi potrzebami i z uwzględnieniem zewnętrznych okoliczności. Zachęcam, by w miarę możliwości włączać dzieci w rodzinną „burzę mózgów” dotyczącą kształtu nadchodzących Świąt. Dzięki temu dzieci będą czuły się ważne i będą miały zapewnione poczucie bezpieczeństwa (bo nie będą zaskakiwane czy stawiane przed faktem dokonanym, a będą dokładnie wiedziały, co je czeka). 

Życzę Wam, żebyście mimo trudnych czasów, potrafili zadbać o to, by nadchodzące Święta były dla Was i dla Waszych dzieci dobre. Mam nadzieję, że ten tekst będzie w tym pomocny.

Autorka: Justyna Kobyra, psycholog dziecięca

Zdjęcia:  Kristina Paukshtite, Elly Fairytale

Święta w czasach pandemii – czyli Boże Narodzenie z nieproszonym gościem w tle was last modified: 4 stycznia, 2021 by Ania Wojciechowska
święta nieidealneświęta z dziećmi
978 odsłon
0
Facebook LinkedIn

Zobacz też

Od izolacji do adaptacji – jak wesprzeć...

25 sierpnia 2020

Jak wywieranie presji wpływa na dziecko –...

24 listopada 2020

Jak przygotować dziecko (i siebie) do szkoły?

31 lipca 2024

Czy oceny w szkole są najważniejsze?

18 maja 2021

Książki dla najmłodszych „czytelników”

25 lutego 2020

Jak uczcić koniec roku szkolnego?

17 czerwca 2021

Jak nauczyć dziecko bezpiecznego korzystania z Internetu?

19 listopada 2020

Relacje z dziadkami

11 czerwca 2019

Cykl o rozwoju. Okres nastoletni.

13 maja 2019

Książki psychologiczne jako pomysł na prezent na...

5 grudnia 2024

Skomentuj Cofnij

Kurs języka angielskiego

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, co dzieje się w Early Stage - zapisz się do newslettera!

Administratorem danych osobowych jest ES EDUCATION Bochińska i Wspólnicy Spółka Komandytowa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000883647, ul. Pl. Wilsona 4/15, 01-626 Warszawa, NIP: 5252852107, REGON: 388226255, adres e-mail: biuro.@earlystage.pl („ES EDUCATION”).

Adres e-mail i imię będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – „RODO”).

Dane osobowe będą też przetwarzane, bo jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów ES EDUCATION, polegających na dochodzeniu roszczeń przysługujących ES EDUCATION i obronie przed roszczeniami kierowanymi w stosunku do ES EDUCATION, w związku z ustaleniem, dochodzeniem lub obroną ewentualnych roszczeń (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Dane osobowe przechowywane są do czasu odwołania zgody bądź też do zakończenia przesyłania przez ES EDUCATION informacji marketingowych, cokolwiek nastąpi wcześniej. Zgoda na ich przetwarzanie może zostać wycofana w każdym momencie, w szczególności poprzez wysłanie rezygnacji na adres e-mail d.osobowe@earlystage.pl lub poprzez zaznaczenie rezygnacji w otrzymanej wiadomości e-mail z informacją marketingową, przy czym nie wpłynie to na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed wycofaniem zgody (z uwzględnieniem okresów przedawnienia).

Masz prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych do innego administratora oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (gdy przetwarzanie oparte jest na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Realizacja tych praw, poza wniesieniem skargi do organu nadzorczego, może odbywać się poprzez wskazanie swoich żądań i przesłanie ich na adres e-mail: d.osobowe@earlystage.pl lub w inny wybrany sposób.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, nie wynika z przepisów, ale ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości otrzymania informacji marketingowych od ES EDUCATION. Na podstawie danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje, w tym nie stosuje się profilowania.
ES EDUCATION informuje, że podane dane osobowe przetwarzane są przy pomocy usług Google LLC, a tym samym dochodzi do przekazywania tych danych do państwa spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego tj. do Stanów Zjednoczonych. Przekazanie takie jest możliwe, gdyż podmiot Google LLC powołuje się w swoich politykach prywatności lub innych zasadach dotyczących ochrony danych osobowych na standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską oraz powołuje się w swoich politykach prywatności lub innych zasadach dotyczących ochrony danych osobowych na standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską. Informacje o zasadach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Google LLC znajdują się w dostępnych na jego stronach www dokumentach związanych z ochroną danych osobowych: https://policies.google.com/privacy?hl=en-US.

ES EDUCATION może przekazać dane osobowe, jak również może powierzyć przetwarzanie danych osobowych w innych zakresach, podmiotom współpracującym z ES EDUCATION, a w szczególności:
• podmiotom świadczącym usługi wsparcia marketingowego,
• podmiotom świadczącym usługi IT.

Zgodnie z zawartymi z podmiotami będącymi procesorami umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych ES EDUCATION wymaga od tych podmiotów zgodnego z przepisami prawa stopnia ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych przez te podmioty.

Zastrzegamy sobie również prawo ujawnienia wybranych danych właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

Najpopularniejsze wpisy

  • Conditionals, czyli zdania warunkowe w języku angielskim

  • O podróżowaniu z dziećmi

  • Najpopularniejsze piosenki dla dzieci po angielsku

  • Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow. Ile trwają? Czym się wyróżniają?

  • Daty po angielsku – jak je prawidłowo zapisywać i odczytywać?

  • Dni tygodnia po angielsku. Jak je pisać, czytać, zapamiętać?

  • Poziomy znajomości języka angielskiego – jak określić, na którym jest dziecko?

  • Jak napisać maila po angielsku? Zwroty, wzory, przykłady

  • Poznaj najtrudniejsze języki świata

  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Wychowanie
  • Kreatywna nauka
  • Ciekawe miejsca
  • O nas
  • Kontakt

Powrót do góry