Blog Szkoły Angielskiego Early Stage
  • Wychowanie
    • Wychowanie

      Dzień Matki po angielsku

      12 maja 2025

      Wychowanie

      O podróżowaniu z dziećmi

      6 maja 2025

      Wychowanie

      Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka?

      1 maja 2025

      Wychowanie

      Zajęcia dodatkowe dla dzieci w Gdańsku

      30 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      27 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Czy dzieci powinny pomagać w domu?

      16 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Nauka angielskiego w domu i codzienne obowiązki…

      15 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Obowiązki dziecka w domu. Jak je odczarować…

      13 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Anglicyzmy – zapożyczenia z angielskiego. Definicja, przykłady

      3 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Jak wyciszyć przebodźcowane dziecko?

      21 marca 2025

  • Kreatywna nauka
    • Kreatywna nauka

      Jak napisać rozprawkę po angielsku? For and…

      12 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak wykorzystywać muzykę do nauki angielskiego?

      10 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Piosenki dla przedszkolaków do nauki języka angielskiego

      9 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Zwierzęta po angielsku dla dzieci – ssaki,…

      8 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Nauka gramatyki śpiewająco? Znamy muzyczne myki!

      7 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Najpopularniejsze piosenki dla dzieci po angielsku

      2 maja 2025

      Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      27 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Past Simple czy Present Perfect? Jak je…

      25 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Matura z angielskiego 2025: ustna i pisemna,…

      17 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Nauka angielskiego w domu i codzienne obowiązki…

      15 kwietnia 2025

  • Ciekawe miejsca
    • Ciekawe miejsca

      Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow….

      15 kwietnia 2025

      Ciekawe miejsca

      Półkolonie zimowe, zimowisko czy rodzinny wyjazd? Co…

      7 stycznia 2025

      Ciekawe miejsca

      Najciekawsze górskie trasy z dziećmi

      16 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Góry zimą z dzieckiem – co warto…

      12 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Ferie zimowe – pomysły na zimowe aktywności…

      4 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Jak zorganizować dziecku wakacje w domu i…

      3 lipca 2024

      Ciekawe miejsca

      Majówka z dziećmi – ciekawe pomysły na…

      1 kwietnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Szkoła w Polsce a szkoła w Tajlandii…

      26 października 2023

      Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzenia w Anglii

      2 maja 2023

  • O nas
  • Kontakt

Blog Szkoły Angielskiego Early Stage

  • Wychowanie
    • Wychowanie

      Dzień Matki po angielsku

      12 maja 2025

      Wychowanie

      O podróżowaniu z dziećmi

      6 maja 2025

      Wychowanie

      Jak sobie radzić ze złością wobec dziecka?

      1 maja 2025

      Wychowanie

      Zajęcia dodatkowe dla dzieci w Gdańsku

      30 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      27 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Czy dzieci powinny pomagać w domu?

      16 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Nauka angielskiego w domu i codzienne obowiązki…

      15 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Obowiązki dziecka w domu. Jak je odczarować…

      13 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Anglicyzmy – zapożyczenia z angielskiego. Definicja, przykłady

      3 kwietnia 2025

      Wychowanie

      Jak wyciszyć przebodźcowane dziecko?

      21 marca 2025

  • Kreatywna nauka
    • Kreatywna nauka

      Jak napisać rozprawkę po angielsku? For and…

      12 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Jak wykorzystywać muzykę do nauki angielskiego?

      10 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Piosenki dla przedszkolaków do nauki języka angielskiego

      9 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Zwierzęta po angielsku dla dzieci – ssaki,…

      8 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Nauka gramatyki śpiewająco? Znamy muzyczne myki!

      7 maja 2025

      Kreatywna nauka

      Najpopularniejsze piosenki dla dzieci po angielsku

      2 maja 2025

      Kreatywna nauka

      6 wiosennych zabaw dla dzieci z angielskim…

      27 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Past Simple czy Present Perfect? Jak je…

      25 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Matura z angielskiego 2025: ustna i pisemna,…

      17 kwietnia 2025

      Kreatywna nauka

      Nauka angielskiego w domu i codzienne obowiązki…

      15 kwietnia 2025

  • Ciekawe miejsca
    • Ciekawe miejsca

      Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow….

      15 kwietnia 2025

      Ciekawe miejsca

      Półkolonie zimowe, zimowisko czy rodzinny wyjazd? Co…

      7 stycznia 2025

      Ciekawe miejsca

      Najciekawsze górskie trasy z dziećmi

      16 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Góry zimą z dzieckiem – co warto…

      12 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Ferie zimowe – pomysły na zimowe aktywności…

      4 grudnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Jak zorganizować dziecku wakacje w domu i…

      3 lipca 2024

      Ciekawe miejsca

      Majówka z dziećmi – ciekawe pomysły na…

      1 kwietnia 2024

      Ciekawe miejsca

      Szkoła w Polsce a szkoła w Tajlandii…

      26 października 2023

      Ciekawe miejsca

      Jesienny spacer z dzieckiem – 5 wskazówek…

      28 września 2023

      Ciekawe miejsca

      Top 5 miejsc do zwiedzenia w Anglii

      2 maja 2023

  • O nas
  • Kontakt
Wróć do earlystage.pl
Wychowanie

Cykl o rozwoju. Starsze dzieciństwo.

2 kwietnia 2019

Jesteś rodzicem dziecka w wieku 10-12 lat? Zastanawiasz się, co w tym przedziale wiekowym jest ważne dla dziecka z perspektywy jego prawidłowego rozwoju? Zapraszamy do lektury!

Rozkwit poczucia kompetencji

Poczucie kompetencji (czyli przekonanie o własnej sprawczości i możliwości osiągnięcia założonego celu) zaczyna kiełkować już w młodszym wieku szkolnym, jednak to właśnie moment środkowego wieku szkolnego jest czasem jego rozkwitu. Pomiędzy 10 a 12 rokiem życia dziecko jest coraz bardziej samodzielne w zakresie zarówno grupy rówieśniczej (nawiązuje i podtrzymuje przyjaźnie), życia domowego (zostaje samo w domu na krótki czas, przygotowuje sobie prosty posiłek, ma swoje obowiązki i pomaga w niektórych pracach domowych), jak i szkoły (dostaje coraz trudniejsze zadania do wykonania, potrafi samo zaplanować i zorganizować sobie warunki do odrabiania zadań domowych itp.). Wzrost samodzielności mocno wpływa na coraz większy rozwój poczucia kompetencji dziecka. Dlaczego to takie ważne i co z tego wynika? Ta nowa jakość w rozwoju, jaką jest poczucie kompetencji, pozostaje z człowiekiem do końca życia i przejawia się we wszystkich późniejszych etapach życia jako poczucie bycia fachowcem w tym, co się wykonuje, w wytrwałym dążeniu do zakończenia podjętego działania, w zdolności do czerpania satysfakcji z wykonywanej pracy. Ludzie z poczuciem kompetencji lubią nowe wyzwania, współpracę z innymi, nie uciekają od wymagających zadań. Lubią eksperymentować, cieszą ich wyniki podjętych działań. Potrafią także przyjąć konstruktywną krytykę – nie załamują się i nie wycofują z zadania, a po prostu modyfikują swój sposób pracy w celu poprawy błędów i osiągnięcia najlepszych efektów. Jak zatem widzisz, prawidłowy rozwój poczucia kompetencji procentuje w całym życiu. Jak możesz wspierać dziecko w tym zakresie?

Zachęcaj syna/córkę do działania i eksperymentowania. Ważne jest, by dziecko próbowało się w różnych zadaniach i nie oczekiwało, że musi je wykonać perfekcyjnie. Namawiaj do poszukiwania różnych alternatywnych rozwiązań oraz do tego, by samo starało się podsumowywać efekty swoich działań – co się udało? Z czego mogę być dumny/a? Czego ewentualnie zabrakło? Co można na przyszłość usprawnić? Ty również dawaj dziecku informacje zwrotne – może to być szczególnie pomocne, gdy dziecko „utknie” na jakimś etapie działania, jak również wtedy, gdy będziesz chciał/a je wzmocnić i docenić za włożony wysiłek oraz dobre efekty.

W tym wieku ważne są takie pytania jak: co lubię robić? W czym jestem dobry/a? Staraj się wspierać dziecko w szukaniu odpowiedzi na nie. Pamiętaj, że wcale nie chodzi o to, by Twoje dziecko było dobre „ze wszystkiego”, a na świadectwie miało same piątki i szóstki. Bardziej o to, by miało obszar, który je naprawdę ciekawi, w którym chce się rozwijać, gdzie czuje, że jest dobre.

W tym miejscu warto podkreślić, że nieprawidłowy rozwój poczucia kompetencji może pójść w dwie skrajności: w poczucie niższości z jednej strony lub w wyidealizowane poczucie kompetencji z drugiej. Każda z nich, choć w inny sposób, jest niebezpieczna dla rozwoju dziecka. Przekonania, emocje i zachowania dziecka są adekwatne wtedy, gdy dziecko ma optymalne poczucie kompetencji – nie zaniża swoich umiejętności i nie wycofuje się z zadania pod wpływem krytyki (jak ma to miejsce w przypadku poczucia niższości) ani ich nie zawyża w sposób nierealistyczny, ignorując swoje możliwości, obiektywne trudności czy konstruktywną krytykę (co często zdarza się w przypadku wyidealizowanego poczucia kompetencji).

Coraz bliżej „dorosłej” regulacji emocji

Dojrzały, dorosły człowiek, poza tym, że odczuwa różnorodne emocje, potrafi je także rozpoznawać oraz radzić sobie z nimi w konstruktywny sposób. By dojść do takiego etapu, potrzeba przejść przez długotrwały proces uczenia się tego, jak rozpoznawać i kontrolować emocje. Ten proces rozpoczyna się już na samym początku życia dziecka. W pierwszych latach dziecko potrzebuje, by dorosły pomagał mu regulować (rozpoznawać, rozumieć, nazywać) emocje. Jeśli dorosłego nie ma w pobliżu, dziecko próbuje w dostępny mu sposób poradzić sobie z napięciem i samo się ukoić (np. ssie kciuka), jednak w dłuższej perspektywie obecność dorosłego jest niezbędna, by dziecko mogło sobie w zdrowy sposób poradzić z emocjami. Jeśli rozwój emocjonalny we wcześniejszych latach życia przebiegał prawidłowo, to pomiędzy 10 a 12 rokiem życia, dziecko jest już w znacznym zakresie samodzielne w radzeniu sobie z emocjami, a umiejętność ta nabiera coraz bardziej „dorosłego” charakteru. Średni okres szkolny jest kluczowy dla rozwoju dwóch samodzielnych strategii regulacji emocji, które w późniejszym życiu pozwalają skutecznie radzić sobie z różnymi uczuciami. Pierwsza polega na dokonywaniu refleksji nad doświadczanymi emocjami i na umiejętności formułowania oraz wyrażania myśli dotyczących emocji. Innymi słowy, dziecko zaczyna analizować, co czuje i wyrażać te uczucia w rozmowie. Druga strategia to zdolność do samodzielnego zastanawiania się nad tym, jak dziecko może sobie pomóc, gdy na przykład odczuwa zdenerwowanie przed wystąpieniem publicznym podczas szkolnej akademii. Dziecko jest w stanie przeanalizować sytuację, znane sobie sposoby radzenia ze zdenerwowaniem i wybrać z nich najlepszą dostępną opcję. Nabycie tych dwóch umiejętności regulacji emocji, daje niezwykły zasób radzenia sobie w różnych sytuacjach. Jako rodzic możesz wesprzeć w tym swojego syna czy córkę. Rozmawiajcie o tym, jak dziecko się czuje, zastanawiajcie się nad tym, jak dana sytuacja wpływa na emocje dziecka i jak może ono sobie z nimi poradzić. Zachęcaj do samodzielnego szukania różnych strategii i wspólnie się im przyglądajcie. Jeśli razem oglądacie jakiś film, po seansie zastanówcie się wspólnie nad tym, jak czuli się bohaterowie w różnych momentach tej historii i jak radzili sobie z tymi uczuciami. Czy rozwiązania, po które sięgali okazywały się pomocne? A może Twoje dziecko ma inny pomysł na to, co by zrobiło, gdyby było w podobnej sytuacji? A jak Ty byś postąpił/a? Możecie wspólnie się nad tym namyślać i wymieniać poglądami.

Zalążki dojrzewania

W środkowym wieku szkolnym po raz pierwszy pojawiają się znaczące różnice w rozwoju fizycznym między dziewczynkami a chłopcami. Pierwsze oznaki dojrzewania pojawiają się u dziewczynek nawet o dwa lata wcześniej niż u chłopców. U dziewczynek nowe zjawiska, które mogą pojawić się już w 8–9 roku życia, to tak zwane „drugorzędowe zmiany płciowe”, np. pojawienie się owłosienia łonowego, poszerzanie miednicy, zwiększenie tkanki tłuszczowej na pośladkach i biodrach. Średni wiek pierwszej miesiączki to 12,5 roku, jednak może się ona pojawić w przedziale 10–17 lat. U chłopców co prawda przeciętnie zmiany zaczynają zachodzić dwa lata później, jednak i tu pojawiają się różnice indywidualne. U niektórych chłopców już w okolicach IV klasy szkoły podstawowej mogą pojawiać się: owłosienie łonowe, poszerzenie barków, mutacja głosu, zwiększenie masy mięśniowej. U dziewczynek dojrzewanie płciowe przypada zwykle na okres od 8 do 14 roku życia, a u chłopców od 10 do 16 roku życia. Te różnice sprawiają, że zarówno ci, u których zmiany zachodzą szybciej, jaki i ci, którzy czują, że w tym obszarze są nieco „do tyłu” względem rówieśników, mogą mieć poczucie inności, niepokoju czy zawstydzenia. Grupa rówieśnicza jest dla dziecka w tym wieku niezwykle ważnym punktem odniesienia i porównań. Jeśli zmiany w ciele zwiastujące dojrzewanie pojawią się zbyt szybko bądź zbyt późno w stosunku do grupy odniesienia, może się to wiązać z szeregiem trudności dla dziecka. Negatywnym skutkiem takiej sytuacji może być na przykład brak akceptacji dla swojego ciała i zmian w nim zachodzących. Innym, znaczącym problemem, jest niewiedza dzieci o tym, że zmiany w ciele mogą nadejść i że są to zjawiska naturalne. Ważną informacją dla dziecka jest także to, że każdy organizm dojrzewa w swoim tempie i że jest to zupełnie normalne. Jako rodzic, pamiętaj, że dzieci w tym wieku potrzebują rzetelnej, dostosowanej do ich etapu rozwoju wiedzy dotyczącej procesu dojrzewania. Potrzebują dowiedzieć się, jakie zmiany są naturalne dla ich wieku, po co zachodzą i jak można się z nimi oswajać oraz radzić sobie w nowej sytuacji. Wiedza ta jest dla dziecka niezbędna, aby mogło zrozumieć zachodzące w jego ciele procesy, a przede wszystkim, aby się ich nie bało i nie zniechęciło się do swojego „nowego” ciała. Wskazane jest, by dziecko nie szukało tej wiedzy samo, sięgając do czasami nierzetelnych źródeł, a mogło ją uzyskać od Ciebie. Twoja postawa względem tematu dojrzewania ma tu bardzo ważne znaczenie. Dziecko wyczuje, czy ten temat jest przez Ciebie oswojony, czy masz gotowość do rozmowy z nim, czy się go nie obawiasz. Jeśli z otwartością uda Wam się porozmawiać na tematy związane z dojrzewaniem, dziecko nie tylko uzyska od Ciebie konkretną, istotną wiedzę, ale także – gdzieś „między wierszami” – wyślesz mu przesłanie, że temat zmian w cele i dojrzewania jest naturalny i nie trzeba się go bać. To pomoże dziecku obniżyć lęk i zaakceptować swoje zmieniające się ciało.

 

Angażujący i stawiający wyzwania – brzmi dobrze? Zapoznaj się z ofertą kursu angielskiego dla starszych dzieci. 

Autorka: Justyna Kobyra, psycholog dziecięcy

Inne z Cyklu o Rozwoju: Małe dziecko, Przedszkolak, Młodszy wiek szkolny.

Cykl o rozwoju. Starsze dzieciństwo. was last modified: 15 października, 2024 by admin
rozwój dzieckarozwój nastolatka
1 682 odsłon
1
Facebook LinkedIn

Zobacz też

Nadmiernie grzeczne dziecko – jaką cenę może...

9 marca 2020

Książki dla najmłodszych „czytelników”

25 lutego 2020

Body shaming – czym jest i jak...

2 grudnia 2022

Książki o emocjach dla dzieci

17 sierpnia 2021

Dzień Matki po angielsku

12 maja 2025

Jak radzić sobie ze stresem przed sprawdzianem?

14 października 2022

Odżywianie dzieci – cztery rzeczy, o których...

12 marca 2018

Nowy rozdział, nowe wyzwania. Jak przygotować dziecko...

30 sierpnia 2021

Nauka języka angielskiego i innych dziedzin —...

21 maja 2018

Jak zachęcić dziecko do nauki angielskiego?

25 stycznia 2021

Skomentuj Cofnij

O nas

Early Stage to szkoła angielskiego z innej bajki!✨ Dzięki autorskiej metodzie 12 supermocy, przyjaznej atmosferze i kreatywnym lektor(k)om nasi uczniowie lubią się z językiem angielskim od przedszkola, maturę zdają śpiewająco, a w dorosłość wchodzą pewnym krokiem.

Nauczanie języka to nasza pasja, ale wiemy też, że współczesny świat wymaga od nas – i od naszych dzieci – dużo, dużo więcej. W naszej metodzie zachęcamy dzieciaki do współpracy, zabawy, rozgadania, kreatywności (to nasze supermoce!). Każda lekcja w Early Stage jest dla uczniów przygodą, a atmosfera panująca na zajęciach przyciąga jak magnes.

Na blogu dzielimy się ciekawostkami, poradami i wizją mądrego rodzicielstwa. Znajdziesz tu inspiracje na wspólne spędzanie czasu z dzieckiem, zabawy z angielskim, ciekawe książki, sposoby na trudne słówka…

Zapraszamy do lektury i do naszego świata z bajki Early Stage!

Kurs języka angielskiego

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, co dzieje się w Early Stage - zapisz się do newslettera!

Administratorem danych osobowych jest ES EDUCATION Bochińska i Wspólnicy Spółka Komandytowa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000883647, ul. Pl. Wilsona 4/15, 01-626 Warszawa, NIP: 5252852107, REGON: 388226255, adres e-mail: biuro.@earlystage.pl („ES EDUCATION”).

Adres e-mail i imię będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – „RODO”).

Dane osobowe będą też przetwarzane, bo jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów ES EDUCATION, polegających na dochodzeniu roszczeń przysługujących ES EDUCATION i obronie przed roszczeniami kierowanymi w stosunku do ES EDUCATION, w związku z ustaleniem, dochodzeniem lub obroną ewentualnych roszczeń (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Dane osobowe przechowywane są do czasu odwołania zgody bądź też do zakończenia przesyłania przez ES EDUCATION informacji marketingowych, cokolwiek nastąpi wcześniej. Zgoda na ich przetwarzanie może zostać wycofana w każdym momencie, w szczególności poprzez wysłanie rezygnacji na adres e-mail d.osobowe@earlystage.pl lub poprzez zaznaczenie rezygnacji w otrzymanej wiadomości e-mail z informacją marketingową, przy czym nie wpłynie to na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed wycofaniem zgody (z uwzględnieniem okresów przedawnienia).

Masz prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych do innego administratora oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (gdy przetwarzanie oparte jest na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Realizacja tych praw, poza wniesieniem skargi do organu nadzorczego, może odbywać się poprzez wskazanie swoich żądań i przesłanie ich na adres e-mail: d.osobowe@earlystage.pl lub w inny wybrany sposób.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, nie wynika z przepisów, ale ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości otrzymania informacji marketingowych od ES EDUCATION. Na podstawie danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje, w tym nie stosuje się profilowania.
ES EDUCATION informuje, że podane dane osobowe przetwarzane są przy pomocy usług Google LLC, a tym samym dochodzi do przekazywania tych danych do państwa spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego tj. do Stanów Zjednoczonych. Przekazanie takie jest możliwe, gdyż podmiot Google LLC powołuje się w swoich politykach prywatności lub innych zasadach dotyczących ochrony danych osobowych na standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską oraz powołuje się w swoich politykach prywatności lub innych zasadach dotyczących ochrony danych osobowych na standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską. Informacje o zasadach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Google LLC znajdują się w dostępnych na jego stronach www dokumentach związanych z ochroną danych osobowych: https://policies.google.com/privacy?hl=en-US.

ES EDUCATION może przekazać dane osobowe, jak również może powierzyć przetwarzanie danych osobowych w innych zakresach, podmiotom współpracującym z ES EDUCATION, a w szczególności:
• podmiotom świadczącym usługi wsparcia marketingowego,
• podmiotom świadczącym usługi IT.

Zgodnie z zawartymi z podmiotami będącymi procesorami umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych ES EDUCATION wymaga od tych podmiotów zgodnego z przepisami prawa stopnia ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych przez te podmioty.

Zastrzegamy sobie również prawo ujawnienia wybranych danych właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

Najpopularniejsze wpisy

  • Dzień Matki po angielsku

  • O podróżowaniu z dziećmi

  • Najpopularniejsze piosenki dla dzieci po angielsku

  • Półkolonie letnie dla dzieci Play to Grow. Ile trwają? Czym się wyróżniają?

  • Obowiązki dziecka w domu. Jak je odczarować i motywować do nich dziecko?

  • Anglicyzmy – zapożyczenia z angielskiego. Definicja, przykłady

  • Daty po angielsku – jak je prawidłowo zapisywać i odczytywać?

  • Dni tygodnia po angielsku. Jak je pisać, czytać, zapamiętać?

  • Poziomy znajomości języka angielskiego – jak określić, na którym jest dziecko?

  • Jak napisać maila po angielsku? Zwroty, wzory, przykłady

  • Poznaj najtrudniejsze języki świata

  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Wychowanie
  • Kreatywna nauka
  • Ciekawe miejsca
  • O nas
  • Kontakt

Powrót do góry