Człowiek od początku życia poszukuje bliskości i ma ogromną potrzebę budowania relacji, którą we wczesnym dzieciństwie zaspokajają rodzice. Z czasem sieć łącząca go z bliskimi rozrasta się i pojawiają się nowe ogniwa: koledzy z przedszkola, przyjaciele z podwórka, nowi znajomi. Odtąd relacje nie służą jedynie budowaniu poczucia bezpieczeństwa, ale dają przyjemność wynikającą ze wspólnego działania, zabawy, przeżywania emocji. Stają się katalizatorem rozwoju intelektualnego i emocjonalnego.
O sukcesie w nauce języka angielskiego w dużej mierze decydują relacje panujące w klasie. Dobra atmosfera sprzyja większemu zaangażowaniu w zajęcia i lepszej koncentracji. Wspólne przeżywanie emocji związanych z tokiem lekcji jednoczy grupę i daje sygnał, że uczniowie mogą na sobie polegać.
Nauczyciel pełniąc funkcję przewodnika na pierwszym miejscu stawia możliwości dzieci i ich potrzeby. Wsłuchuje się w ich pytania i wyjaśnia wątpliwości. Taką postawą zyskuje zaufanie i szacunek grupy. Odgrywa przede wszystkim rolę wspierającą, a w mniejszym stopniu oceniającą. Dzięki dobrym relacjom i wynikającemu z nich poczuciu bezpieczeństwa pielęgnuje w uczniach naturalną ciekawość świata oraz wewnętrzną motywację do rozwoju.
Dzieci lubią być traktowane poważnie, co umacnia w nich poczucie własnej wartości. To elementarne założenie realizujemy podczas każdych zajęć. Wierzymy, że możemy liczyć na naszych uczniów i jasno im to komunikujemy. Dzięki takiemu podejściu dzieci stają się bardziej odpowiedzialne oraz samodzielne.
W Early Stage stawiamy na świadome uczestnictwo rodziców w nauce dziecka, polegające na byciu dobrym towarzyszem, który wspiera zaangażowanie ucznia, a w razie jakichkolwiek problemów – na bieżąco informuje o nich lektora. Organizujemy specjalne warsztaty na ten temat. Podczas całego kursu dbamy o stały kontakt i otwarte relacje nauczyciel-rodzic.
Zwiń