Muzyka jest obecna w życiu człowieka właściwie od zawsze. Pierwsze docierające do nas dźwięki to bicie serca, miarowe kroki, dzwonek do drzwi czy szczekanie psa. Po narodzinach doznania się intensyfikują i słyszymy kołysanki na dobranoc, sami śpiewamy przedszkolne przeboje, nucimy hity z bajek animowanych. Niektóre melodie na trwałe zapisują się w naszej pamięci. Po wielu latach możemy je bezbłędnie odtworzyć. Z piosenkami jest podobnie, dlatego z sukcesem wykorzystuje się je w nauce języka obcego.
Muzyka to przyjemność – wyzwala emocje, poprawia nastrój i wzmacnia zaangażowanie uczniów, niezwykle istotne w procesie zapamiętywania nowych słówek. Piosenki tworzone na potrzeby zajęć powielają poprawne struktury gramatyczne, podział na sylaby i właściwą intonację zdań. Wielokrotnie powtarzane wpadają w ucho i dają się łatwo utrwalić.
Ponieważ nauka języka i poznawanie nowych melodii pobudzają te same struktury w mózgu, połączenie obu tych elementów w formie praktycznych ćwiczeń potęguje efekt przyswajania angielskiego w trakcie całego kursu.
Zwiń