Metoda nauczania
języka angielskiego w Early Stage
Rym, muzyka, ruch – podczas naszych zajęć nie ma miejsca na nudę! Mamy 12 supermocy, którymi wciągamy dzieciaki w świat swobodnej komunikacji, przełamujemy ich straszki, a rumieńce zawstydzenia zamieniamy na wypieki ekscytacji.
Więcej niż nauka angielskiego
30
lat rozwoju metody12
sprawdzonych supermocy10
kompetencji XXI wiekuNasza metoda jest wynikiem wieloletniego doświadczenia w nauczaniu dzieci i młodzieży. Działamy zgodnie z podejściem growth mindset. Zakłada ono rozwojowe patrzenie na możliwości ludzkiego mózgu, traktując uczenie się jako proces. Dzięki niemu nasi uczniowie nie boją się wyzwań i nie traktują błędów jako porażki. Chętnie podejmują ryzyko dalszego rozwoju, bo wiedzą, że ewentualne potknięcie nie przekreśla ich dotychczasowych osiągnięć. Jest jedynie etapem na drodze do nowego celu.
Ucząc języka angielskiego, jednocześnie rozwijamy w uczniach kompetencje XXI wieku, przydatne w innych obszarach życia, m.in.: kreatywność, otwartość, krytyczne myślenie i nastawienie na rozwój.
Rym
bo słowo po słowie zostaje w głowie
Rymowanie kształtuje słuch fonematyczny, dzięki któremu dzieci uczą się poprawnej wymowy języka angielskiego. To najlepsza rozgrzewka przed nauką czytania i pisania. Znajdowanie rymów stanowi doskonałą zabawę, budującą zaangażowanie u dzieci podczas zajęć. Niektóre połączenia słów, zwłaszcza te nieoczywiste w stylu a pig in a wig, a stork with a fork pobudzają wyobraźnię i wywołują uśmiech na twarzach uczniów. Wszystkie rymowane wierszyki, piosenki i ćwiczenia są dostosowane do poziomu znajomości języka angielskiego oraz rozwoju mentalnego dzieci.
Muzyka
bo mózg lubi dobre rytmy
Muzyka to przyjemność – wyzwala emocje, poprawia nastrój i wzmacnia zaangażowanie uczniów, niezwykle istotne w procesie zapamiętywania nowych słówek. Piosenki tworzone na potrzeby zajęć powielają poprawne struktury gramatyczne, podział na sylaby i właściwą intonację zdań. Wielokrotnie powtarzane wpadają w ucho i dają się łatwo utrwalić.
Ponieważ nauka języka i poznawanie nowych melodii pobudzają te same struktury w mózgu, połączenie obu tych elementów w formie praktycznych ćwiczeń potęguje efekt przyswajania angielskiego w trakcie całego kursu.
Ruch
bo wyzwala energię do nauki
Czy da się wysiedzieć na zajęciach 90 minut? Absolutnie nie. Dlatego w naszej metodzie stosujemy taniec, klaskanie, tupanie, podskoki, kalambury. Przeplatamy ćwiczenia statyczne z ruchowymi, żeby urozmaicić każdą lekcję i zaangażować w nią wszystkich uczniów.
Ruch jest nie tylko świetnym narzędziem do zapamiętywania, ale także rozwija wyobraźnię i kreatywność. Dzieci doskonale radzą sobie z pokazywaniem pojęć, nawet tych bardzo abstrakcyjnych.
Relacje
bo pozwalają czuć się bezpiecznie
O sukcesie w nauce języka angielskiego w dużej mierze decydują relacje panujące w klasie. Dobra atmosfera sprzyja większemu zaangażowaniu w zajęcia i lepszej koncentracji. Wspólne przeżywanie emocji związanych z tokiem lekcji jednoczy grupę i daje sygnał, że uczniowie mogą na sobie polegać.
Nauczyciel pełniąc funkcję przewodnika na pierwszym miejscu stawia możliwości dzieci i ich potrzeby. Wsłuchuje się w ich pytania i wyjaśnia wątpliwości. Taką postawą zyskuje zaufanie i szacunek grupy. Odgrywa przede wszystkim rolę wspierającą, a w mniejszym stopniu oceniającą. Dzięki dobrym relacjom i wynikającemu z nich poczuciu bezpieczeństwa pielęgnuje w uczniach naturalną ciekawość świata oraz wewnętrzną motywację do rozwoju.
Dzieci lubią być traktowane poważnie, co umacnia w nich poczucie własnej wartości. To elementarne założenie realizujemy podczas każdych zajęć. Wierzymy, że możemy liczyć na naszych uczniów i jasno im to komunikujemy. Dzięki takiemu podejściu dzieci stają się bardziej odpowiedzialne oraz samodzielne.
W Early Stage stawiamy na świadome uczestnictwo rodziców w nauce dziecka, polegające na byciu dobrym towarzyszem, który wspiera zaangażowanie ucznia, a w razie jakichkolwiek problemów – na bieżąco informuje o nich lektora. Organizujemy specjalne warsztaty na ten temat. Podczas całego kursu dbamy o stały kontakt i otwarte relacje nauczyciel-rodzic.
Współpraca
bo razem możemy więcej
Komunikacja
bo warto umieć się porozumieć
Humor
bo endorfiny i nauka to zgrany duet
Wprowadzając elementy humorystyczne do lekcji, nie tylko przyspieszamy przyswajanie języka obcego, ale również kształtujemy w naszych uczniach poczucie humoru. W wesołym środowisku łatwiej o przyjazną atmosferę pomiędzy dziećmi i lepszą motywację do pracy.
Humor uatrakcyjnia i urozmaica każde zajęcia. Wprowadzamy go na różne sposoby: poprzez absurdalne rymy, zabawne historyjki, śmieszne efekty dźwiękowe czy zabawną grafikę. Dzięki temu dzieci się aktywizują i wykazują większą śmiałość do rozmowy.
Kreatywność
bo droga do celu ma być ciekawa
Krytyczne myślenie
bo pomaga zrozumieć świat
Autonomia
bo daje poczucie sprawczości
Spiralność
bo nakręca rozwój i zapamiętywanie
Autorskie materiały
bo przyciągają uwagę jak magnes
Każde zajęcia Early Stage to intensywne 50 do 90 minut obcowania z językiem angielskim i od 20 do 40 nowych słówek w tygodniu. Zaprojektowane przez nas materiały do nauki na bieżąco wspierają pracę lektora i uczniów, poszerzają podstawę programową oraz przygotowują do brytyjskich egzaminów Cambridge dla dzieci i młodzieży.
Nasze materiały rosną i rozwijają się razem z uczniami, dostosowując się do ich poziomu oraz możliwości przyswajania wiedzy. Powstawały przez lata i cały czas są w procesie zmian, korespondując ze szkolnym systemem edukacji oraz aktualnymi potrzebami dzieci. Dzięki zespołowi doświadczonych metodyków i praktyków pod przewodnictwem Joanny Zarańskiej – autorki wielu cenionych publikacji przeznaczonych na rynek polski oraz zagraniczny – jesteśmy zawsze na czasie i dostarczamy naszym uczniom najlepsze podręczniki do kreatywnej nauki języka angielskiego.
Za sprawą przemyślanych materiałów nasi uczniowie z roku na rok stają się coraz bardziej niezależnymi użytkownikami języka angielskiego. Jako nastolatkowie potrafią świetnie porozumiewać się po angielsku. Taki efekt osiągamy dzięki naszym książkom opracowanym w sposób kompleksowy, aby odnosiły się do różnych typów inteligencji dzieci. Dla wzrokowców mamy przygotowane ciekawe materiały graficzne, ilustracje, karty obrazkowe, wyrazowe oraz projekty plastyczno-językowe. Dla słuchowców – setki utworów muzycznych, piosenek, rymowanek. Dla dzieci rozwiniętych werbalnie – zabawy słowne, wierszyki, konwersacje. Dla kinestetyków – ćwiczenia ruchowe, kalambury, tańce, gry. Realizowanie wspólnych projektów sprzyja rozwojowi zdolności interpersonalnych.
Oprócz komponentów językowych nasze materiały zawierają elementy kulturowe, otwierające dzieci na świat. Poza tematyką związaną ze zwyczajami innych państw, są to projekty tematyczne, które co roku z sukcesem realizują nasi uczniowie.
Poznaj nasze supermoce
Kids
3-6 lat
Juniors
7-10 lat
W początkowych latach nauki supermoce służą nauczycielowi do efektywnego i przyjaznego przekazywania uczniom wiedzy oraz szlifowania ich umiejętności językowych. Dorastają wraz z dziećmi, by z czasem przerodzić się w narzędzia do uczniowskiego samorozwoju.
Nasze kursy języka angielskiego rozwijają kompetencje XXI wieku
Wszechstronny rozwój dzieci to nasz priorytet. Stawiamy na stopniowe pogłębianie różnorodnych kompetencji niezbędnych w świecie XXI wieku.
Metoda Early Stage – 12 supermocy
W Early Stage angielski jest super przygodą – odpowiednio dopasowaną do wieku i zaawansowania naszych
uczniów.
Aby ułatwić uczniom proces przyswajania angielskiego korzystamy ze sprawdzonych technik
pracy z dziećmi i młodzieżą. Są one ułożone w autorską strukturę lekcji, która zapewnia
metodyczną celowość i daje przestrzeń na spontaniczność, radość i autentyczny kontakt uczniów między
sobą oraz nauczyciela z grupą.
Metoda nauczania angielskiego na różnych poziomach językowych
Dbamy o to, żeby lektorzy pracujący w naszych klasach otrzymywali bieżące wsparcie metodyczne oraz mogli rozwijać swój warsztat pracy. Jest to szczególnie ważne dlatego, że – w zależności od wieku uczniów– w różny sposób posługujemy się naszymi supermocami. W najmłodszych grupach zajęcia są pełne ruchu, piosenek i zabawy (Kids & Juniors), a w grupach starszych nastawiamy się na aktywną komunikację, oswajanie z sytuacjami egzaminacyjnymi (Teens & Masters).