Ludzie mają naturalną potrzebę odgrywania ról, wcielania się w różnorodne postaci. Zwykle debiutują we wczesnym dzieciństwie, udając płacz, złość albo naśladując miny i gesty dorosłych. W ten sposób doskonale się bawią, a jednocześnie uczą autoekspresji. Zaczynają rozumieć, że można coś udawać, traktować z humorem, dystansem, nie do końca na serio. Aranżując amatorskie przedstawienia dzieci – poza prezentacją tekstu – przełamują barierę wstydu do publicznych wystąpień.
Wykorzystując teatr w nauce języka angielskiego tworzymy scenariusze bazujące na strukturach i słownictwie wprowadzanym w trakcie zajęć. To proste, zabawne i pełne emocji historie napisane z myślą o młodszych dzieciach, chętnie angażujących się w tego typu projekty. Starsi uczniowie w ramach kursu na bieżąco odgrywają scenki sytuacyjne, dramy, nagrywają teledyski oraz krótkie filmiki.
Każde przedstawienie ma formę musicalu, w którym efekt końcowy zależy od pracy całego zespołu. To uczy współdziałania i otwiera na nowe możliwości. Ponadto przełamuje nieśmiałość oraz brak pewności siebie u młodych aktorów.
Przedstawienie to nie tylko interpretacja tekstu, ale również przygotowanie scenografii, kostiumów i rekwizytów. Za ich realizację co roku odpowiedzialny jest zgrany zespół w składzie nauczyciele, uczniowie oraz rodzice. Dlatego nasz teatr integruje i daje poczucie wspólnoty wykraczające poza mury samej szkoły.
Zwiń