Na początku dzieci nie rozumieją słów, a większość informacji na temat świata czerpią z tego, co zaobserwują. Godzinami potrafią przyglądać się zabawce wiszącej nad ich łóżeczkiem. Z czasem odkrywają ścisły związek obrazu z językiem. Dzięki książeczkom uczą się nowych słów. I zapamiętują je bez wysiłku, naturalnie. Ten sam mechanizm funkcjonuje przez całe życie.
Dzięki wzrokowi do człowieka dociera 85% informacji. Ponieważ szybciej zapamiętuje się obrazy łatwe do nazwania, nauka angielskiego zaczyna się od wprowadzania słownictwa znanego dziecku z najbliższego otoczenia: zwierząt, sprzętów domowych, zabawek itp. W najmłodszych grupach stosujemy kolorowe karty obrazkowe i wyrazowe, w starszych – rozbudowane elementy graficzne, zróżnicowane czcionki.
Dzieci lubią bogato ilustrowane podręczniki, które rozbudzają ich ciekawość, dlatego nasze materiały edukacyjne projektujemy w taki sposób, aby przyciągały wzrok i merytorycznie odpowiadały kategorii wiekowej uczniów. Na zajęciach prezentujemy ciekawe komiksy, zabawne historyjki, rebusy itp., żeby ułatwić zapamiętywanie nowych słówek. Szkołę ozdabiamy pracami plastyczno-językowymi wykonanymi przez uczniów i nauczycieli, dzięki czemu jest to przestrzeń kolorowa i przyjazna.
Umiejętnie łącząc ze sobą ruch, słowo i obraz oddziałujemy na kilka zmysłów jednocześnie, przez co umożliwiamy uczniom i nauczycielom posługiwanie się na zajęciach wyłącznie językiem angielskim. Tym samym mobilizujemy każde dziecko do efektywniejszej nauki. A to jeden z kluczowych elementów naszej metodologii.
Zwiń